Full version: Nya bilder
kristerh
Om ni undrar vart jag har varit hela helgen så har jag fotat mina orkideer wink.gif passa på att frossa, fler bilder kommer vartefter de börjar blomma.
krister
Emser
Fy, vad jag blir avis! biggrin.gif
lotta_
Så vackra och så MÅNGA, inte kan väl alla vara dina??
Sulawesii
Jag skulle gärna visa bilder på mina, men de är döda för länge sedan tongue.gif .
Ärligt talat så fattar jag inte hur man sköter dem. Hur många gånger jag än får höra hur det går till, så får jag inte till det.

Superfina, kristerh!
Smekajsa
Jättefina bilder och blommor !!

Gör som jag Sulawesii köp nya laugh.gif laugh.gif
Sulawesii
Det är väl det ända raka, antar jag....... tongue.gif rolleyes.gif
Annlo
Dom är fantastiskt vackra allihop, kristerh wub.gif
Jag delar din passion om än i aningens mindre skala sleep.gif biggrin.gif

Annlouice
Zitrus
Oj! Vilka snygga bilder! Är det dina allihop? *lite avundsjuk*

Passar väl på att göra lite "reklam" för mina egna små orkidéer som det finns bilder på här http://www.odla.nu/album/showalbum.php?aid...564&uuid=zitrus
Inte lika många men alla är väl stolta över sina små bebisar?!?! wub.gif
Kathy
Underbara orkidéer, kristerh. wub.gif
kristerh
CITAT (lotta_ @ 13-03-2005, 21:11)

Jodå de är mina wink.gif det börjar bli trångt på fönsterbrädorna, har säkert 4 gånger så många som inte blommar just nu men som sagt fler bilder kommer vartefter de börjar blomma.
krister
kristerh
CITAT (Zitrus @ 13-03-2005, 22:02)
Passar väl på att göra lite "reklam" för mina egna små orkidéer som det finns bilder på här http://www.odla.nu/album/showalbum.php?aid...564&uuid=zitrus
Inte lika många men alla är väl stolta över sina små bebisar?!?! wub.gif

Masdevallian var häftig wub.gif
krister
kristerh
CITAT (Annlo @ 13-03-2005, 22:01)
Jag delar din passion om än i aningens mindre skala sleep.gif biggrin.gif

Annlouice

Det blir lätt en passion wink.gif man vill ha alla sorter man hittar som man inte redan har, och vissa som man gillar lite extra vill man ha fler av unsure.gif
krister
lotta_
CITAT (kristerh @ 13-03-2005, 22:26)
CITAT (lotta_ @ 13-03-2005, 21:11)

Jodå de är mina wink.gif det börjar bli trångt på fönsterbrädorna, har säkert 4 gånger så många som inte blommar just nu men som sagt fler bilder kommer vartefter de börjar blomma.
krister

Wow, det var inte illa.. wub.gif
Kathy
CITAT (kristerh @ 13-03-2005, 22:29)
CITAT (Annlo @ 13-03-2005, 22:01)
Jag delar din passion om än i aningens mindre skala sleep.gif  :D

Annlouice

Det blir lätt en passion wink.gif man vill ha alla sorter man hittar som man inte redan har, och vissa som man gillar lite extra vill man ha fler av unsure.gif
krister

Ja, jag känner igen det där. biggrin.gif
Min passion för orkidéer började för drygt ett år sen då jag flyttade.

Det var då jag upptäckte att orkidéer trivs väldigt bra på mina marmorfönsterbrädor. wub.gif wub.gif
Zitrus
CITAT (kristerh @ 13-03-2005, 22:28)
CITAT (Zitrus @ 13-03-2005, 22:02)

Passar väl på att göra lite "reklam" för mina egna små orkidéer som det finns bilder på här  http://www.odla.nu/album/showalbum.php?aid...564&uuid=zitrus
Inte lika många men alla är väl stolta över sina små bebisar?!?!   wub.gif

Masdevallian var häftig wub.gif
krister

Åhh! Tack wub.gif

Far fallit totalt för den själv smile.gif Har en som jag väntar på att den ska blomma också, köptes på utblommad och nu är det knoppar på väg!
Spännande!
kristerh
CITAT (Zitrus @ 14-03-2005, 10:25)
Far fallit totalt för den själv smile.gif Har en som jag väntar på att den ska blomma också, köptes på utblommad och nu är det knoppar på väg!
Spännande!

Ja det är bra att köpa vilande, så får man ett spänningsmoment oxså
eftersom man ofta inte vet hur blomman kommer att se ut.
krister
Orchid
Alltså, om jag bara kunde få en enda av mina orkideer att blomma igen skulle jag vara NÖJD! =)))
Vilka underbara orkideer kristerh! Kan vi inte byta tummar???? rolleyes.gif
Irene_L
Helt underbara bilder på orkideerna!!!!!! rolleyes.gif
Jag passade också på att titta på dina trädgårdsbilder.Vilken fin trädgård du har med så många tjusiga blommor wub.gif Vad har du för knep för att få så många tjusiga blommor? rolleyes.gif
mvh från avundsjuka Irene
renate
Underbara bilder på dina Orchideer Kristerh,men allra bäst gillar jag Greta,sorry.En så vacker katt.
amaira
Vilka skönheter! wub.gif

Pinochioa hade inte lång näsa, utan lång haka laugh.gif .
Hybrid "nr 29" är extra läcker.

Men nr 3 "cattleya" blev min favvo! Älskar färgen, (tillsammans med fomen förståss).
Annlo
Fick se att vi har fler saker gemensamt! wub.gif
Greta var minsann en söt liten ragdoll rolleyes.gif
Vad döljer sig under skyddet på garageinfarten?

Fantastiskt vacker trädgård, kristerh!

Annlouice
Agger
Ja, just det! Vad HAR du under skynket??? Ser liiiiite misstänksamt ut biggrin.gif

Är det en träningscykel? Eller en "sibbarator", eller någon annan apparatur....? laugh.gif

Nää, nu vet jag, det är ju en EU-moppe!!

Orkideerna är fina, men jag älskar bonzai, så dom är mina favoriter. Men jag har ju inga egna förstås sad.gif
kristerh
CITAT (Annlo @ 15-03-2005, 08:54)
Fick se att vi har fler saker gemensamt! wub.gif
Greta var minsann en söt liten ragdoll rolleyes.gif
Vad döljer sig under skyddet på garageinfarten?

Fantastiskt vacker trädgård, kristerh!

Annlouice

Det är grannens motorcykel biggrin.gif laugh.gif
och greta är en birma wub.gif fast skillnaden lär inte vara så stor
krister
kristerh
CITAT (Agger @ 15-03-2005, 09:37)
Ja, just det! Vad HAR du under skynket??? Ser liiiiite misstänksamt ut biggrin.gif

Är det en träningscykel? Eller en "sibbarator", eller någon annan apparatur....? laugh.gif

Nää, nu vet jag, det är ju en EU-moppe!!

Orkideerna är fina, men jag älskar bonzai, så dom är mina favoriter. Men jag har ju inga egna förstås sad.gif

Som sagt under skynket står grannens mc rolleyes.gif

Ska försöka att lägga in bilder på mina inomhusbonsaier under dagen wink.gif
2 av dem är ca 20 år gamla.
krister
Annlo
Hon ser precis ut som min ragdoll wub.gif
Söt var hon i alla fall! laugh.gif

Annlouice
kristerh

Nu finns det lite bilder på en del av mina inomhusbonsaier wink.gif
krister
Kathy
Otroligt fina bonsaier. rolleyes.gif
Agger
CITAT (kristerh @ 15-03-2005, 17:00)

Nu finns det lite bilder på en del av mina inomhusbonsaier wink.gif
krister

Säger bara....Åååååå. Superfina!

Man kan ju riktigt se att dom är gamla på stammen, dom som har 20-30 år på nacken, dom är ju rynkiga.

Alltså: Om jag börjar nu....så är dom så där fina när jag är....67 år! Då är jag också rynkig
Nåja, då har man ju tid att pyssla om sina älsklingar. laugh.gif laugh.gif

Har du haft alla sen dom var bebisar?
Inga från Närke
Förlåt bara en försynt fråga. Hör inte detta inlägg till Småprat om trädgård och blommor/krukväxter?
Ska vi inte försöka att hålla oss till dessa regler eftersom vi öppnat ett nytt småprat om allmänt ej trädgård.
Hoppas inget hoppar på mig för detta men jag tänkte bara, vi har slagits för denna tråd och bör då renodla den.
kristerh
CITAT (Agger @ 15-03-2005, 17:59)
Har du haft alla sen dom var bebisar?

Hej, jag måste erkänna att jag haft de 2 äldsta i bara 7 år wink.gif hade en som var lika gammal som jag till för några år sedan från 1960, men den gillade inte att jag flyttade, hade den som ett skelett i trädgården några år, nu använder jag krukan att ha sommarblommor i, krukan väger bara 10 kg biggrin.gif
krister
kristerh
CITAT (Inga från Närke @ 15-03-2005, 18:02)
Förlåt bara en försynt fråga. Hör inte detta inlägg till Småprat om trädgård och blommor/krukväxter?
Ska vi inte försöka att hålla oss till dessa regler eftersom vi öppnat ett nytt småprat om allmänt ej trädgård.
Hoppas inget hoppar på mig för detta men jag tänkte bara, vi har slagits för denna tråd och bör då renodla den.

Småprat om trädgård heter ju den avd wink.gif eftersom jag inte tyckte att mina blandade bilder passade enbart i den kategorin så lade jag den här wub.gif
ledsen skall bättra mig ohmy.gif
krister
amaira
CITAT (kristerh @ 16-03-2005, 09:22)
CITAT (Inga från Närke @ 15-03-2005, 18:02)

Småprat om trädgård heter ju den avd wink.gif eftersom jag inte tyckte att mina blandade bilder passade enbart i den kategorin så lade jag den här wub.gif
ledsen skall bättra mig ohmy.gif
krister

Ja, knivig fråga... Själv är jag glad att du har den här, eftersom den (som du säger) är så "blandad". I något av de andra avdelningarna hade jag nog inte hittat den sleep.gif .

Fast... jag ska ju alltid vara "speciell" ... sleep.gif . Det kanske "inte gills" ...
Fram för demokratin, i alla fall. (Alltså, jag tror att de flesta tänker som Inga wub.gif )
pejori
jag tycker nog att den hör hemma här wub.gif wub.gif
ingen trädgårdsfråga och ingen krukväxtfråga wub.gif wub.gif
det var ju bara en serie bilder kristerh visade,så dom hör nog hit ialla fall wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon