|
kristerh
13-03-2005, 20:42
Om ni undrar vart jag har varit hela helgen så har jag fotat mina orkideer  passa på att frossa, fler bilder kommer vartefter de börjar blomma. krister
Fy, vad jag blir avis!
Så vackra och så MÅNGA, inte kan väl alla vara dina??
Sulawesii
13-03-2005, 21:24
Jag skulle gärna visa bilder på mina, men de är döda för länge sedan  . Ärligt talat så fattar jag inte hur man sköter dem. Hur många gånger jag än får höra hur det går till, så får jag inte till det. Superfina, kristerh!
Smekajsa
13-03-2005, 21:35
Jättefina bilder och blommor !! Gör som jag Sulawesii köp nya
Sulawesii
13-03-2005, 21:38
Det är väl det ända raka, antar jag.......
Dom är fantastiskt vackra allihop, kristerh Jag delar din passion om än i aningens mindre skala Annlouice
Oj! Vilka snygga bilder! Är det dina allihop? *lite avundsjuk* Passar väl på att göra lite "reklam" för mina egna små orkidéer som det finns bilder på här http://www.odla.nu/album/showalbum.php?aid...564&uuid=zitrus Inte lika många men alla är väl stolta över sina små bebisar?!?!
Underbara orkidéer, kristerh.
kristerh
13-03-2005, 22:26
CITAT (lotta_ @ 13-03-2005, 21:11) Så vackra och så MÅNGA, inte kan väl alla vara dina?? Jodå de är mina  det börjar bli trångt på fönsterbrädorna, har säkert 4 gånger så många som inte blommar just nu men som sagt fler bilder kommer vartefter de börjar blomma. krister
kristerh
13-03-2005, 22:28
CITAT (Zitrus @ 13-03-2005, 22:02) Passar väl på att göra lite "reklam" för mina egna små orkidéer som det finns bilder på här http://www.odla.nu/album/showalbum.php?aid...564&uuid=zitrus Inte lika många men alla är väl stolta över sina små bebisar?!?!  Masdevallian var häftig krister
kristerh
13-03-2005, 22:29
CITAT (Annlo @ 13-03-2005, 22:01) Dom är fantastiskt vackra allihop, kristerh Jag delar din passion om än i aningens mindre skala Annlouice Det blir lätt en passion  man vill ha alla sorter man hittar som man inte redan har, och vissa som man gillar lite extra vill man ha fler av krister
CITAT (kristerh @ 13-03-2005, 22:26) CITAT (lotta_ @ 13-03-2005, 21:11) Så vackra och så MÅNGA, inte kan väl alla vara dina?? Jodå de är mina  det börjar bli trångt på fönsterbrädorna, har säkert 4 gånger så många som inte blommar just nu men som sagt fler bilder kommer vartefter de börjar blomma. krister Wow, det var inte illa..
CITAT (kristerh @ 13-03-2005, 22:29) CITAT (Annlo @ 13-03-2005, 22:01) Dom är fantastiskt vackra allihop, kristerh Jag delar din passion om än i aningens mindre skala  :D Annlouice Det blir lätt en passion  man vill ha alla sorter man hittar som man inte redan har, och vissa som man gillar lite extra vill man ha fler av krister Ja, jag känner igen det där. Min passion för orkidéer började för drygt ett år sen då jag flyttade. Det var då jag upptäckte att orkidéer trivs väldigt bra på mina marmorfönsterbrädor.
CITAT (kristerh @ 13-03-2005, 22:28) CITAT (Zitrus @ 13-03-2005, 22:02) Passar väl på att göra lite "reklam" för mina egna små orkidéer som det finns bilder på här http://www.odla.nu/album/showalbum.php?aid...564&uuid=zitrus Inte lika många men alla är väl stolta över sina små bebisar?!?!  Masdevallian var häftig krister Åhh! Tack Far fallit totalt för den själv  Har en som jag väntar på att den ska blomma också, köptes på utblommad och nu är det knoppar på väg! Spännande!
kristerh
14-03-2005, 11:13
CITAT (Zitrus @ 14-03-2005, 10:25) Far fallit totalt för den själv  Har en som jag väntar på att den ska blomma också, köptes på utblommad och nu är det knoppar på väg! Spännande! Ja det är bra att köpa vilande, så får man ett spänningsmoment oxså eftersom man ofta inte vet hur blomman kommer att se ut. krister
Alltså, om jag bara kunde få en enda av mina orkideer att blomma igen skulle jag vara NÖJD! =))) Vilka underbara orkideer kristerh! Kan vi inte byta tummar????
Irene_L
14-03-2005, 23:06
Helt underbara bilder på orkideerna!!!!!! Jag passade också på att titta på dina trädgårdsbilder.Vilken fin trädgård du har med så många tjusiga blommor  Vad har du för knep för att få så många tjusiga blommor? mvh från avundsjuka Irene
Underbara bilder på dina Orchideer Kristerh,men allra bäst gillar jag Greta,sorry.En så vacker katt.
Vilka skönheter! Pinochioa hade inte lång näsa, utan lång haka  . Hybrid "nr 29" är extra läcker. Men nr 3 "cattleya" blev min favvo! Älskar färgen, (tillsammans med fomen förståss).
Fick se att vi har fler saker gemensamt! Greta var minsann en söt liten ragdoll Vad döljer sig under skyddet på garageinfarten? Fantastiskt vacker trädgård, kristerh! Annlouice
Ja, just det! Vad HAR du under skynket??? Ser liiiiite misstänksamt ut Är det en träningscykel? Eller en "sibbarator", eller någon annan apparatur....? Nää, nu vet jag, det är ju en EU-moppe!! Orkideerna är fina, men jag älskar bonzai, så dom är mina favoriter. Men jag har ju inga egna förstås
kristerh
15-03-2005, 10:54
CITAT (Annlo @ 15-03-2005, 08:54) Fick se att vi har fler saker gemensamt! Greta var minsann en söt liten ragdoll Vad döljer sig under skyddet på garageinfarten? Fantastiskt vacker trädgård, kristerh! Annlouice Det är grannens motorcykel och greta är en birma  fast skillnaden lär inte vara så stor krister
kristerh
15-03-2005, 10:58
CITAT (Agger @ 15-03-2005, 09:37) Ja, just det! Vad HAR du under skynket??? Ser liiiiite misstänksamt ut Är det en träningscykel? Eller en "sibbarator", eller någon annan apparatur....? Nää, nu vet jag, det är ju en EU-moppe!! Orkideerna är fina, men jag älskar bonzai, så dom är mina favoriter. Men jag har ju inga egna förstås  Som sagt under skynket står grannens mc Ska försöka att lägga in bilder på mina inomhusbonsaier under dagen 2 av dem är ca 20 år gamla. krister
Hon ser precis ut som min ragdoll Söt var hon i alla fall! Annlouice
kristerh
15-03-2005, 17:00
CITAT (Agger @ 15-03-2005, 09:37) Orkideerna är fina, men jag älskar bonzai, så dom är mina favoriter. Men jag har ju inga egna förstås  Nu finns det lite bilder på en del av mina inomhusbonsaier krister
Otroligt fina bonsaier.
CITAT (kristerh @ 15-03-2005, 17:00) CITAT (Agger @ 15-03-2005, 09:37) Orkideerna är fina, men jag älskar bonzai, så dom är mina favoriter. Men jag har ju inga egna förstås  Nu finns det lite bilder på en del av mina inomhusbonsaier krister Säger bara....Åååååå. Superfina! Man kan ju riktigt se att dom är gamla på stammen, dom som har 20-30 år på nacken, dom är ju rynkiga. Alltså: Om jag börjar nu....så är dom så där fina när jag är....67 år! Då är jag också rynkig Nåja, då har man ju tid att pyssla om sina älsklingar. Har du haft alla sen dom var bebisar?
Inga från Närke
15-03-2005, 18:02
Förlåt bara en försynt fråga. Hör inte detta inlägg till Småprat om trädgård och blommor/krukväxter? Ska vi inte försöka att hålla oss till dessa regler eftersom vi öppnat ett nytt småprat om allmänt ej trädgård. Hoppas inget hoppar på mig för detta men jag tänkte bara, vi har slagits för denna tråd och bör då renodla den.
kristerh
16-03-2005, 09:20
CITAT (Agger @ 15-03-2005, 17:59) Har du haft alla sen dom var bebisar? Hej, jag måste erkänna att jag haft de 2 äldsta i bara 7 år  hade en som var lika gammal som jag till för några år sedan från 1960, men den gillade inte att jag flyttade, hade den som ett skelett i trädgården några år, nu använder jag krukan att ha sommarblommor i, krukan väger bara 10 kg krister
kristerh
16-03-2005, 09:22
CITAT (Inga från Närke @ 15-03-2005, 18:02) Förlåt bara en försynt fråga. Hör inte detta inlägg till Småprat om trädgård och blommor/krukväxter? Ska vi inte försöka att hålla oss till dessa regler eftersom vi öppnat ett nytt småprat om allmänt ej trädgård. Hoppas inget hoppar på mig för detta men jag tänkte bara, vi har slagits för denna tråd och bör då renodla den. Småprat om trädgård heter ju den avd  eftersom jag inte tyckte att mina blandade bilder passade enbart i den kategorin så lade jag den här ledsen skall bättra mig krister
CITAT (kristerh @ 16-03-2005, 09:22) CITAT (Inga från Närke @ 15-03-2005, 18:02) Förlåt bara en försynt fråga. Hör inte detta inlägg till Småprat om trädgård och blommor/krukväxter? Ska vi inte försöka att hålla oss till dessa regler eftersom vi öppnat ett nytt småprat om allmänt ej trädgård. Hoppas inget hoppar på mig för detta men jag tänkte bara, vi har slagits för denna tråd och bör då renodla den. Småprat om trädgård heter ju den avd  eftersom jag inte tyckte att mina blandade bilder passade enbart i den kategorin så lade jag den här ledsen skall bättra mig krister Ja, knivig fråga... Själv är jag glad att du har den här, eftersom den (som du säger) är så "blandad". I något av de andra avdelningarna hade jag nog inte hittat den  . Fast... jag ska ju alltid vara "speciell" ...  . Det kanske "inte gills" ... Fram för demokratin, i alla fall. (Alltså, jag tror att de flesta tänker som Inga  )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|