Full version: Identifieringshjälp
pisanggoreng
I vanliga fall är jag ganska noggran med att märka mina fröpåsar, men så blev det inte i det här fallet. Jag sådde några frö på sensommaren för att testa grobarheten, och sen plockade jag in dem på hösten. Hela hösten och vintern har de stått inne, utan extra belysning och utan extra värme. Fröna är från Indonesien. De vill ha mycket vatten, och växer bra. Nu blommar en av dem. Är det någon som vet vad det är..? (Troligtvis någon grönsak.)

smile.gif Tack för hjälpen.
Gåsis
Aubergin kanske, ser ut som en solanumväxt tycker jag. Men hur en auberginplanta ser ut vet jag faktiskt inte egentligen.

/Åsa
pisanggoreng
Ja, det är nog inget dumt förslag.
kiki
jag är säker på att det är aubergine.
Eva i Skåne
En vacker blomma är det åtminstone, oavsett vad det är för växt. wub.gif
evelina
Är nästan helt övertygad om att det är en Aubergine.
pisanggoreng
Ni har nog rätt!

Tack för svaren.

Men visst är det konstigt att jag sådde den på sensommaren och att den klarat sig hela hösten och vintern utan extrabelysning, och nu t.o.m. blommar... blink.gif

Ska man toppa dem, förresten?
Sulawesii
Fiiin.
Svante, zon 1
Kul om det är aubergine, du har ju extremt god chans att den skall hinna bära frukt innan hösten i alla fall smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon