Full version: Kyckling
kristerh
Jag exprimenterade lite i lördags och fick fram bland det godaste jag ätit tongue.gif
så nu måste jag dela med mig av det goda:

Kycklingfilé 4 st
salt
svartpeppar
citronpeppar
bacon 1 paket
1 påse mrs Chengs het tomatsås (tror att den hette så)
3 dl matlagningsgrädde

salta o peppra kycklingfiléerna med salt, svartpeppar samt citronpeppar,
lägg dem i en oljad karott med lock,
skär baconet i bitar lägg dem i karotten
häll i påsen med mrs chengs tomatsås
lägg på locket
laga i ugnen 250 grader tills filéerna är klara
häll då i grädden rör om o låt koka upp utan lock

äts med ris eller potatis om man föredrar det.
Smaklig rolleyes.gif
krister
mkall
Het tomatsås verkar kanske inte vara rätt grej eller?? Hittade inte nåt sånt i butiken, tittade in på mrs chengs hemsida oxå, såg inget där heller. Blev jättesugen, så snälla!! Om du kan komma på nåt så är jag tacksam!

Mvh Mattias
kristerh
CITAT (mkall @ 18-03-2005, 19:27)
Het tomatsås verkar kanske inte vara rätt grej eller?? Hittade inte nåt sånt i butiken, tittade in på mrs chengs hemsida oxå, såg inget där heller. Blev jättesugen, så snälla!! Om du kan komma på nåt så är jag tacksam!

Mvh Mattias

Förlåt, det var inte fru cheng utan "blue dragon"
finns i små påsar, såg att de kostar 12,50 st
krister
mkall
Tack för det! Ska genast inhandla och prova!

Mvh Mattias
mkall
Har testat nu... Kanongott ju!! Blev lite blaskig sås bara, men det var nog mitt eget fel. Tyckte det såg site torrt ut innan jag satte in formen i ugnen, så jag sköljde ur såspåsen med lite vatten. Var nog det som felade! Kan annars bara rekomendera denn rätt!

Mvh Mattias
kristerh
CITAT (mkall @ 21-03-2005, 23:13)
Har testat nu... Kanongott ju!! Blev lite blaskig sås bara, men det var nog mitt eget fel. Tyckte det såg site torrt ut innan jag satte in formen i ugnen, så jag sköljde ur såspåsen med lite vatten. Var nog det som felade! Kan annars bara rekomendera denn rätt!

Mvh Mattias

Nej vatten ska du nog inte ha, kul att du tyckte om den.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon