Full version: sniglar och snäckor
*Eko*
Jag har hört att kaffesump håller sniglar och snäckor borta från blomsterrabatten? Någon som har erfarenhet om saken? rolleyes.gif
Betty
Har ingen aning om hur bra det funkar med kaffesump, tycker rent spontant att det borde funka lika bra med sand. Men en sak vet jag; om man strör en sträng med kalk och lägger en planka över så kommer inte sniglarna in i rabatten. De söker sig in under brädan där det är skuggigt och fuktigt men där dör de i kalken. smile.gif
amaira
CITAT (Betty @ 14-03-2005, 13:05)
Men en sak vet jag; om man strör en sträng med kalk och lägger en planka över så kommer inte sniglarna in i rabatten. De söker sig in under brädan där det är skuggigt och fuktigt men där dör de i kalken. smile.gif

Jaaaaa! Braaa!!! Jippi!!!! Hurraaaa!

Tack!

(ett råd som passar min trädgård - där jag redan har "plankor" - perfekt)

wub.gif
Kattgräs
Det där med planket verkar vara ett superbt tips för en blödig en som jag, som inte vill "klippa" sniglarna eller plocka dem för hand!

Men... blir det inte kladdigt och kletigt om det är lika mycket sniglar som i somras? blink.gif

Behöver kalken fyllas på?
Hur ofta i så fall?

/Frågvisa Kattgräs smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon