netaave
Inspirerad av bröllopet här på odla kan jag inte låta bli att fråga.

Jag gifte mig en iskall vinterdag, hade en svart/vit viskosklänning och en brudbukett bestående av Jakarandarosor, lite vinrödlila i färgen, vit ginst och vit fresia.
Buketten åkte all världens väg vid en vårstädning men jag har kvar brudnäbbens bukett och makens kragbukett.
Tesa
Jag gjorde min brudbukett själv....
Röda rosor, vita rosor, ulleterneller, nån vit saxifraga...minns jag att jag hade i...
Jag var 19 år gammal och fattiga som kyrkråttor var vi och gifte oss på midsommar....blomsterhögtiden....tanken på att inte göra min egen bukett fanns helt enkelt inte....
Tyckte inte det borde vara så märkvärdigt....och det var det ju inte heller....
Den har fallit isär men jag förvarar några blomblad och rosor i en förseglad glasburk med bandet knutet runtomkring...
Bettson
Jag gifte mog också midsommar och beställde midsommarblomster hos blomsterhandlaren.Han tyckte deeeeet var en originell begäran biggrin.gif

Det blev blåklint prästkragar och gröna rågax. rolleyes.gif
fruberglund
Prästkragar, blåklint och nåt grönt biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Brudbukett
Rossi
Här var det bröllop i februari för några år sedan. Brudbuketten bestod av mörkröda rosor, blå riddarsporrar och vit ginst. Brudbuketten hamnade så småningom på komposten men förlovningsbuketten har jag kvar i torkad form. Jag glömmer aldrig när min man kom hem den dagen med ett helt fång röda, långskaftade rosor. Kvinnorna i blomsteraffären hade tittat på buketten med avundsjuka blickar och undrat vem den lyckliga kvinnan var som han spenderade en sådan förmögenhet på. Det var jag!
jessica zon6
Jag gjorde min brudbukett själv .
Vita rosor och kallor.
amaira
Ååååhhhh wub.gif wub.gif wub.gif Mera! Mera! wub.gif
Susanna
Jag gifte mig bland sanddynerna på Borrby strand en sommardag för drygt fyra år sedan. I buketten hade jag röda rosor och vita liljor.
Keya
snart 25 år sedan.... vi plockade vita "blåklockor" på en ödetomt (kanske heter dom storklockor?) sen köpte vi blåklint på torget i Västerås
adrian
Ja eller en söt Venus flugfälle bröllopsbukett...smile.gif

Betty
Rosor och blåklint, i juli blir det fyra år... sleep.gif
*Felix matte*
I mars 1965 wub.gif Rosor och liljekonvalj....på den tiden kunde man bara fota svart/vitt biggrin.gif
pisanggoreng
Ingen brudbukett, men min fru hade dock en slöja virkad för dagen av färska jasminsblommor.

Den luktade underbart, men var tydligen tung (och fuktig) att bära...

mulle
Jisses, pisanggoreng, imponerande!
Själv hade jag bara en enda röd ros.
Mulle
evarina
Min bukett bestod av mörkröda gerberamini och lite grönt spret. Ska se om jag kan lägga upp en bild.
rutis
Jag hade vita gladiolus.

Magnolia
Vinröda pioner och veteax.
Caprice
CITAT (Felix matte @ 15-03-2005, 11:30)
I mars 1965 wub.gif    Rosor och liljekonvalj....på den tiden kunde man bara fota svart/vitt  :D

Grattis till... Rubinbröllopsdagen, Agneta!!

Caprice
zaaritha
Prästkragar och blåklint!
Sulawesii
pisanggoreng: vilken vacker brud!!
jendah
Inga blommor alls. Gifte oss i smyg och åkte iväg en vecka... Postade kort till vänner och familj innan vi åkte, de visst ingenting tongue.gif
Är ett år sen på lördag.... wub.gif
pisanggoreng
CITAT (Sulawesii @ 15-03-2005, 19:33)
pisanggoreng: vilken vacker brud!!

wub.gif wub.gif wub.gif
kryddan
Vinröda kallor, enkel och stram och helt underbar bukett wub.gif
Heddas matte
ingen bukett, men lila krysantemum i håret..
Lilla Selma
Gula och lila freesia och någon sorts små rosor i vitt med dragning åt lime... wub.gif wub.gif wub.gif

Suckar Selma lyckligt
Snöflinga
Vita liljor, publiken sa att jag neg, när jag svarade ja wub.gif
pyrola
Rosa rosor och lite annat smått och gott. Jag köpte blommor för 200 kr på hötorget och skapade min brudbukett själv.

Den blev alldeles tät av blommor och var sagolikt vacker wub.gif

Jag kommer ihåg att jag inte kände mig särskilt nervös innan jag skulle in i kyrkan, men när jag tittade ner på buketten så såg jag att den fullkomligt skakade i min hand. rolleyes.gif

Det blev till att ta ett bättre tag och hålla sig stadigt fast i buketten. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon