Full version: Snälla ni ...
Sollan
Jag sitter på ett ångmodem och tycker det är väldigt jobbigt med alla bilder som läggs in i trådarna. Skulle ni kunna vara så rara och länka till bilden i albumet i stället? smile.gif
Agger
OK! Fattar. smile.gif
Airamya
Ja, det kan jag göra smile.gif Jag förstår ditt problem, lätt.
Ibland lägger jag in bilder som inte finns i mitt album dock... så du får tyvärr stå ut med att en o annan bild kan dyka upp från mig, i inläggen. Men jag ska försöka länka oftare smile.gif
Sollan
Tack och bock!
Fredi
En annan lösning är att skaffa ADSL... eller?

Annars kan man ställa in sin browser så att den inte laddar bilder förrän man ber om det...
Ciczi
Man behöver heller inte kopiera bilden när man citerar andras inlägg..

Ciczi
fruberglund
Men det är ju så mycket roligare när det är bilder med i inläggen smile.gif

Annars var väl Fredis förslag om att ställa in browsern bra.

Ska försöka tänka på det lite mer, blir lätt bortskämd nu när man har fått bredband även här på landet smile.gif
Susanna
Jag sitter också med ångmodem, fast jag tycker det är ganska kul med bilder i inläggen. Tycker det tar längre tid att öppna länkar.
Tesa
CITAT (Fredi @ 15-03-2005, 20:03)
En annan lösning är att skaffa ADSL... eller?

Annars kan man ställa in sin browser så att den inte laddar bilder förrän man ber om det...

Jodå...skaffa ADSL hit och skaffa ADSL dit....det är faktiskt inte alla som har möjlighet till det...jag väääntar!!!

CITAT
Sollan Skickat den 15-03-2005, 18:45
--------------------------------------------------------------------------------
Jag sitter på ett ångmodem och tycker det är väldigt jobbigt med alla bilder som läggs in i trådarna. Skulle ni kunna vara så rara och länka till bilden i albumet i stället?  

"Jag har också ångmodem men om man lägger ut enstaka bilder är det OK tycker jag....men jag undviker ju trådar som"dagens bild" och "dagens djurbild"...
Och tänker nog fortsätta lägga ut bilder själv också...fast i måttlig mängd...
Gåsis
Ooops, och jag som lagt en stor bild till Tesa. Hoppas du kan vänta biggrin.gif
Men om man gärna vill läsa länkar med mycket bilder i och inte har bredband, tycker jag att det är ett bra förslag att ställa in sin browser. Har man väl gjort det en gång är det sen inte svårt att ändra läge igen om man någon gång känner sig manad att titta på bilder i inläggen.

/Åsa
yla
jag gör alltid mina bilder små men stora om ni förstår
det går ju att spara dom så att dom inte tar så mycket tid

det kan man väl tänka på då man lägger in bilder
pejori
CITAT (fruberglund @ 15-03-2005, 23:42)
Men det är ju så mycket roligare när det är bilder med i inläggen smile.gif

tycker också att bilder är roliga smile.gif smile.gif
ibland så hör bilden ihop med inlägget, så att ställa in browsern är en bra idé för dom som inte vill se bilder wub.gif wub.gif
men lagom är bäst smile.gif
Christoffer
Gå in under menyn "Verktyg", in under "Internet-alternativ" , fliken "Avancerat" och bocka av "Visa bilder". Då visar Explorer inga bilder på alla sidor, bara de du själv väljer att klicka på.
Sollan
Jodå, jag kan visst välja bort "visa bild". Det blir dock ytterst tråkigt då jag inte kan se alla trevliga signaturbilder. Däremot kan jag inte skaffa ADSL.
Så jag får väl fortsätta som vanligt; ge attan i vissa trådar och inlägg från vissa medlemmar.... och skänka en tacksamhetens tanke till de som länkar till sina bilder. smile.gif
Monica M zon 4
Jag sällar mig till Sollan! Jag hoppar också över vissa trådar och är tacksam mot dom som länkar till sina bilder.

Jag kan skaffa bredband men tycker det är alldeles för dyrt! tongue.gif
Fredi
CITAT
Jag kan skaffa bredband men tycker det är alldeles för dyrt!

Wow!

Och därför skall vi anpassa oss och länka till bilder... jahaja.
jerpan
Jag tycker att de som inte vill ha bilder får ställa in sin browser. Det måste vara en ganska liten grupp idag.
lilla mamma
Oops, nu ska vi lära oss något nytt! LÄNKA. Hjärnan kokar, hur gör jag det?
Sollan
CITAT (Fredi @ 18-03-2005, 08:26)
CITAT

Wow!

Usch så hemskt... wink.gif
Fredi
CITAT (Sollan @ 18-03-2005, 20:23)
CITAT (Fredi @ 18-03-2005, 08:26)
CITAT

Wow!

Usch så hemskt... wink.gif

Japp tongue.gif
kerstin z5-6
Det är inte en aldeles lätt fråga.. själv har jag visserligen nåt som kallas bredband men inte är det .. segt ofta .
Problemet för mej vid dessa tillfällen är att bilderna inte syns .. men det var länge sen modemtiden ..så jag minns inte hur det är där ?
Jag förstår inte riktigt skillnaden mellan att länka -bilder , och att ändra browser ?
Rimligtvis borde det vara lika enkelt att ändra sin browser som att flertalet som har nån sorts bredband ska övergå till länkning ...
Bilder säjer ju mer än tusen ord om man vill beskriva en växt ...
Eller stannar modeemet upp så ni inte kan läsa inlägget alls om bild finns ??
Sommartorparn
CITAT (kerstin z5-6 @ 19-03-2005, 14:44)
Eller stannar modeemet upp så ni inte kan läsa inlägget alls om bild finns ??

Det som händer är att bilderna öppnas långt efter att själva än texten är synlig. Så om man har en lång tråd med många inlagda bilder, och man exempelvis bara vill läsa det sista inlägget i tråden så kan man inte göra det på flera minuter p.g.a. att texten "hoppar" och flyttar sig vartefter bilderna öppnas en efter en längre upp i tråden. Mycket irriterande när man går via modem. Efter den erfarenheten hade jag svårt att förstå att någon modemburen över huvudtaget hade tålamod med odlas forum.

Sedan fick jag lära mig att man kan ställa in så att bilderna inte visas: Gå in i "Din kontrollpanel". "Foruminstallningar". Där kan man välja att inga bilder alls ska visas, varken blommor eller hoppande signaturer. Har ännu inte prövat om man då ser en länk i stället för bildeneller om man helt går miste om möjligheten att se hur den där blomman ser ut. I så fall är det ju bättre om alla lägger länkar i stället för bilder i meddelanden.
Gossen Ruda
Att länka till en bild gör man lämpligen så här: Först letar man reda på bilden man vill länka till, den måste ligga nånstans på nätet. Följande gäller Windows. Du ställer dig på bilden, höger klickar och klickar på "egenskaper". I den rutan du får upp markerar du adressen och kopierar den till minnet(Ctrl+c). Därefter skriver du ditt inlägg och när du kommer dit du vill ha din länk så trycker du på "länk" i menyn under kodknappar. Det dyker upp ett litet fönster och där på den raden som redan är lite blåmarkerad klistar du in din länkadress(Ctrl+v). Trycker enter(eller ok) och får upp en rad till där du kan skriva in en beskrivning och sen är det bara att trycka enter igen och se glad ut. Gör du rätt kommer det en understruken länk som den som vill sen kan klicka på, precis som jag just länkat till min bild på myggen här nedan:

Myggor

Glöm bara inte att förhandsgranska innan du blir varm i kläderna.
Zanna
Jag har också modemuppkoppling och det har varit såååå segt tills jag skaffade en ny dator för några månader sedan, då fick jag lite snabbare modemuppkoppling. Nu lyckas jag kunna kolla inläggen med bilder, det tar en liten stund att få alla bilderna att visas men det är överkomligt - för det mesta. Där jag bor kan vi skaffa ADSL och jag tänkte göra det, men vid närmare eftertanke så jag tycker det fortfarande är för dyrt med tanke på hur lite jag surfar hemifrån.
*Felix matte*
För min del så tycker jag att forumet skulle tappa mycket av intresse om bilderna försvann från inläggen. sad.gif
Jag har också surfat med "ångmodem" men även då...fast det kunde ta ett antal minuter att få fram en tråd...så tyckte jag det var värt tid och peng.

Min personliga åsikt är att de som surfar via modem och tycker att bilder tar för lång tid...ska välja att "inte visa bilder" istället för att övriga ska börja länka.
En bild kan säga mer än tusen ord wub.gif
yla
den här bilden är inte tyngre än 18,8 kB (19 332 byte) o det är väldigt lite för att vara så stor ytmässigt
så man kan göra bliderna lätta o därmed snabbt nerladdade
den tar inte mer än 8sek på 28,8Kbps
så det går att göra bilderna lätta

det är en maskrosfröställning bara så ni vet inte en hund rolleyes.gif laugh.gif biggrin.gif
Ina
CITAT (oldwolfie @ 20-03-2005, 07:06)
det är en  maskrosfröställning  bara så ni vet  inte  en hund rolleyes.gif  :lol:  :D

Om det där är en fröställning vill jag ha ett frö när den är mogen!!! wink.gif biggrin.gif
adrian
Det där måste väl vara en köttätande maskros i såfall... tongue.gif
yla
CITAT (Ina @ 20-03-2005, 11:30)
det är en  maskrosfröställning  bara så ni vet  inte  en hund rolleyes.gif  laugh.gif  biggrin.gif

Om det där är en fröställning vill jag ha ett frö när den är mogen!!! wink.gif biggrin.gif

thi hi ina ska se om de går o få några grobara frön av den hihi
skulle nog tro att de går o då måste man plantera på väldigt speciella sätt laugh.gif
Ina
CITAT (adrian @ 20-03-2005, 11:33)

Poäng! biggrin.gif
Ina
CITAT (oldwolfie @ 20-03-2005, 11:33)
det är en  maskrosfröställning  bara så ni vet  inte  en hund rolleyes.gif  laugh.gif  biggrin.gif

skulle nog tro att de går o då måste man plantera på väldigt speciella sätt laugh.gif

Funkar nog inte med pallkragar, va? biggrin.gif wink.gif
yla
CITAT (adrian @ 20-03-2005, 11:33)

sant så sant
den skulle kanske platsa bland dina blommor rolleyes.gif
yla
CITAT (Ina @ 20-03-2005, 11:35)
CITAT (oldwolfie @ 20-03-2005, 11:33)

Funkar nog inte med pallkragar, va? biggrin.gif wink.gif

ja säg inte de ina kanske man kan göra en riktigt stoor pallkragegård så kanske de funkar rolleyes.gif
lilla mamma
De fröna den lämnar efter sig vill inte jag ha. uäsch. Hjälp mig du överhövding, men det är klart jag har alltid undrat hur ni proffiga forumister gör för att länka hit och dit. Nu vet jag.

Jag har precis fått bredband och oj vilken skillnad. Men först efter ett haveri. sleep.gif
yla
CITAT (lilla mamma @ 21-03-2005, 08:16)
De fröna den lämnar efter sig vill inte jag ha. uäsch. Hjälp mig du överhövding, men det är klart jag har alltid undrat hur ni proffiga forumister gör för att länka hit och dit. Nu vet jag.

Jag har precis fått bredband och oj vilken skillnad. Men först efter ett haveri. sleep.gif

grattis lilla mamma till bredbandet tongue.gif
o du slipper frön från erikblomman
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon