CITAT (adrian @ 16-03-2005, 10:43)
[Jag tycker att en affär som säljer växter borde kunna hjälpa sina kunder med skötselråd?
Har du frågat dem om detta?
De lär sig aldrig något om man inte går på dem om sånt här, och du borde kräva sånt av din blomsterbutik ifall att de vill ha betalt av dig som kund.
Jag får mycket mail ifrån andras kunder om skötsel av olika växter och problemet är att jag inte kan hjälpa andras butikers kunder, det är som om jag skulle köpa en bil på Volvo och sen åka till Ford och be dem hjälpa mig med min bil..
Jag har "telefonsupport" på alla växter och de som handlar av mig kan ringa om det är något de undrar.
Inte för att jag vill vara otrevlig men du BORDE gå på dem som sålt växten till dig om detta.
KRÄV sånt här av dem du handlar av...
Jag håller med dig Adrian, affärerna måste kunna svara på skötselfrågorna,
men dessa supermarkets för plantor tex plantagen, där verkar kunderna veta mer än personalen
jag fick iofs veta från weibulls där jag köpte mina köttätare att de skulle ha mycket vatten o mycket ljus

standard svar,
har blivit lite nyfiken på dessa köttätare

kanske dyker upp hos dig på mässan o köper en, och sedan kommer jag bomba dig med frågor...
krister