adrian
Så här ser Cephalotusen ut på insidan, man kan se att det blir problem att klättra ut på väggarna där den invikta kanten dyker upp.

Sen finns ju de vassa klorna som hindrar vidare flykt... smile.gif

Den 1:a trumeten ska snart slå ut, den är redan över 40 cm hög!

med tanke på att denna kan bli 120 cm hög så är det en bra början för första trumpeten som kummer upp. smile.gif

LenaTuring
Jag slutar aldrig att facineras över växternas och djurens liv.

Jag har en fråga. Köpte en Sarra Cenia hybrid på en blomsteraffär (har nog blivit lite påverkad här på odla av dina inlägg). I alla fall hittar jag ingen info om denna växt på nätet, tänkte att du kanske vet något om växten?
Hur den bör skötas etc. Hur stor den kan bli o s v.
yla
om man tänker efter så är naturen inte bara fachinerande utan grym o listig sad.gif unsure.gif

äta eller ätas det är lite hemskt egentligen
tänk om man slapp ätandets förbannelse
hm ....hm..... hm.....
kanske var jorden totalt överfull då ,,hemska tanke

de där me balans e inte lätt va unsure.gif

rubbar man en enda liten kugge så kan de ske stora stora händelser man inte betänkt

ja ja tankar från en som e vaken på fel sida om dagen o då kommer det saker i huvet rolleyes.gif tongue.gif ohmy.gif laugh.gif biggrin.gif smile.gif
kristerh
Tycker att den första bilden ser ut som ett öra wink.gif kanske varulvs sådant eftersom det har taggar biggrin.gif
Måste ha väldigt livlig fantasi...
krister
mulle
Kan bara inte låta bli att skicka ett klipp från dagens tidning tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Det är inte bara Adrians blommor....

tongue.gif

Mulle
adrian
CITAT (LenaTuring @ 15-03-2005, 21:42)

Jag har en fråga. Köpte en Sarra Cenia hybrid på en blomsteraffär (har nog blivit lite påverkad här på odla av dina inlägg). I alla fall hittar jag ingen info om denna växt på nätet, tänkte att du kanske vet något om växten?

Jag tycker att en affär som säljer växter borde kunna hjälpa sina kunder med skötselråd?

Har du frågat dem om detta?

De lär sig aldrig något om man inte går på dem om sånt här, och du borde kräva sånt av din blomsterbutik ifall att de vill ha betalt av dig som kund.

Jag får mycket mail ifrån andras kunder om skötsel av olika växter och problemet är att jag inte kan hjälpa andras butikers kunder, det är som om jag skulle köpa en bil på Volvo och sen åka till Ford och be dem hjälpa mig med min bil.. blink.gif

Jag har "telefonsupport" på alla växter och de som handlar av mig kan ringa om det är något de undrar.

Inte för att jag vill vara otrevlig men du BORDE gå på dem som sålt växten till dig om detta.

KRÄV sånt här av dem du handlar av...
adrian
CITAT (mulle @ 16-03-2005, 10:29)
Kan bara inte låta bli att skicka ett klipp från dagens tidning tongue.gif  :P  :P

tongue.gif

Mulle

Trevlig Ö du har... biggrin.gif
mulle
Inte sant!!!!
Bäst tycker vi att svenskarna smakar!!!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Mulle
kristerh
CITAT (adrian @ 16-03-2005, 10:43)
[Jag tycker att en affär som säljer växter borde kunna hjälpa sina kunder med skötselråd?

De lär sig aldrig något om man inte går på dem om sånt här, och du borde kräva sånt av din blomsterbutik ifall att de vill ha betalt av dig som kund.

Jag får mycket mail ifrån andras kunder om skötsel av olika växter och problemet är att jag inte kan hjälpa andras butikers kunder, det är som om jag skulle köpa en bil på Volvo och sen åka till Ford och be dem hjälpa mig med min bil.. blink.gif

Jag har "telefonsupport" på alla växter och de som handlar av mig kan ringa om det är något de undrar.

Inte för att jag vill vara otrevlig men du BORDE gå på dem som sålt växten till dig om detta.

Jag håller med dig Adrian, affärerna måste kunna svara på skötselfrågorna,
men dessa supermarkets för plantor tex plantagen, där verkar kunderna veta mer än personalen wink.gif
jag fick iofs veta från weibulls där jag köpte mina köttätare att de skulle ha mycket vatten o mycket ljus rolleyes.gif standard svar,
har blivit lite nyfiken på dessa köttätare wink.gif kanske dyker upp hos dig på mässan o köper en, och sedan kommer jag bomba dig med frågor... biggrin.gif
krister
adrian
CITAT (kristerh @ 16-03-2005, 10:57)
[Jag tycker att en affär som säljer växter borde kunna hjälpa sina kunder med skötselråd?

Jag håller med dig Adrian, affärerna måste kunna svara på skötselfrågorna,
men dessa supermarkets för plantor tex plantagen, där verkar kunderna veta mer än personalen wink.gif
jag fick iofs veta från weibulls där jag köpte mina köttätare att de skulle ha mycket vatten o mycket ljus rolleyes.gif standard svar,
har blivit lite nyfiken på dessa köttätare wink.gif kanske dyker upp hos dig på mässan o köper en, och sedan kommer jag bomba dig med frågor... biggrin.gif
krister

Du är så välkommen, jag kommer att prata hål i skallen på dig.. biggrin.gif
Blomstertanten
CITAT (mulle @ 16-03-2005, 10:29)
Kan bara inte låta bli att skicka ett klipp från dagens tidning tongue.gif  :P  :P

tongue.gif

Mulle

unsure.gif Hör inte detta hemma på avdelningen recept ? unsure.gif

tongue.gif
mulle
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Mulle
Sommartorparn
CITAT (adrian @ 15-03-2005, 20:15)
Så här ser Cephalotusen ut på insidan, man kan se att det blir problem att klättra ut på väggarna där den invikta kanten dyker upp.

Och jag som trodde vi skulle få se bilder på Adrians magsäck inifrån!

biggrin.gif
adrian
Njae..

Det var ett tag sen jag var så full... tongue.gif
LenaTuring
CITAT (LenaTuring @ 15-03-2005, 21:42)

Jag tycker att en affär som säljer växter borde kunna hjälpa sina kunder med skötselråd?

Ber så väldigt mycket om ursäkt för frågan!!!!

Det konstiga är att man är lite naiv och tror att alla (de flesta) fungerar lite som en själv, att man med glädje delar med sig av kunskap. I det här fallet vad gäller växter. Det är också någon man ser och gläds väldigt ofta åt här på Odlaforumet men det finns ju alltid undantag.
*Felix matte*
Trodde det handlade om oss "ickevegetarianer" ohmy.gif tongue.gif tongue.gif laugh.gif
huh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon