Full version: Landskapsarkitekt?
Morfen
Jag har så svårt att få grepp om vår trädgård och hur man ska göra den trivsam och barnvänlig. Vad kan det kosta att få någon att ge förslag på växter och rita en trädgård? rolleyes.gif
bergslagen
Ganska mycket tror jag,det vore ju inte kul om pengarna är slut när växterna ska inköpas.
Det finns många duktiga och iderika människor här, utmana.
Vad är det för typ av tomt? Hur stor?Insynskydd?Barntomt?Vad gillar du mest,träd buskar, klätter,perenner?Uteplatser och dess placering?
Som sagt,tror att du kan få många råd här.
Lycka till!
M
MoniqueÖ
Vi hade en till vår hjälp initialt...men det blev både dyrt och inge' bra! 11500.- för en ritning som hon hade gjort på datorn som i princip inte sade nåt annat är de idéer vi redan hade givit henne...

Vi försökte ta hjäp av naturbruksgymnaium, någon från Alnarp (som bodde i Stockholm mfl mfl men det sluta med att vi tog hjälp av en anläggare istället som jobbade på timme och som vi kunde bolla idéer med!

Blev betydligt bättre! Han kom med egna förslag och dessutom gjorde han det vi kom överens om! + att vi gärna fick vara med och jobba och det höll ju det hela på en mer ekonomisk nivå.

Men låt det ta tid! Att komma på vad man vill göra är inte gjort i en handvändning jag hade bott i huset i 13 år innan vi kom på vad som skulle göras. Det blir så mycket bättre om det liksom får mogna fram.

Lycka till!
Morfen
Tack för era synpunkter Monique och Bergslagen! wub.gif

Man kanske skulle ta din idé Bergslagen och rita upp tomten och ta lite bilder, berätta lite om den, läge etc och låta er här på forumet komma med tips och idéer. Det skulle inte bara vara ett billigt alternativ utan riktigt roligt att få höra flera personers idéer. smile.gif

Ska sätta mig och skissa lite ikväll.

Kramar och tack än en gång. smile.gif
Jag återkommer i ämnet.
kerstin z5-6
Gör det -mycket roligare att själv vara styrande och det finns många här som gärna hjälper till med växtförslag -
Ett tips till
ta en bit i taget -även när du presenterar det här smile.gif
det kan bli lite övermaktigt för folk" att ge råd om o överblicka en hel trädgård på en gång -
Det finns träd o Buskexperter som Cilla tex så ställ de frågorna där -rabattförslag i prydnadsväxter -där du även kan få tips om gångars placering osv ..
Vi hörs
K

ps en titt i fotoalbum här på forum kan ge mycket inspiration biggrin.gif
peterinas
har ett program som heter *landskape illustrator* men aldrig använt det . kankse skulle testa det rolleyes.gif och se vad man kommer fram till
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon