Full version: Tallmjöl i vattnet
win
Vattnet till växthuset tar vi från tunnor där stuprören mynnar ut.
I juni då tallarna runt i kring avger mycket frömjöl (gult), hamnar det på taken, som sen vid regn åker ned i tunnorna under stuprören.
Vattnet är riktigt grumligt.
Har vattnat tidigare år, men inte märkt något speciellt, utam att det blir gult på jorden runt tomat- och gurkplantorna m fl. Paprikan har troligen inte mått bra, men det kan bero på annat. Andra växter är chili, majs.
Finns det någon som kan säga om det är olämpligt att vattna i växthuset med tallmjölsblandat vatten???
win
Är jag ensammen om problemmet?
Margith
Nej, du är inte alls ensammen om problemet med gult, geggigt frömjöl i vattentunnorna!
Tomat, gurka och chili har jag ute mot en varm vägg och jag har inte kunnat se att de skulle påverkas negativt av vattnet. Inte heller växterna i trädgårdslandet, i rabatterna eller i krukorna utomhus.
Men något växthus har jag inte sad.gif så jag vet inte om de växterna påverkas.
Men min gissning blir alltså att det rimligtvis inte borde ha nån betydelse för växterna i växthuset heller.
Hälsningar
Margith
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon