*Xerxes*
16-03-2005, 16:13
Hejsan
På fröpåsen står att sådden skall stå 3 veckor i + 20-22C , därefter en kylperiod i kylskåp, +3C , i 6 veckor .
Skulle naturligtvis helst vilja ställa sådden direkt utomhus . Goda råd mottages tacksamt.
Hälsningar Birgitta
Ställ ut sådden under snön efter att den stått inne ett dygn för att vattendra. Så får naturen ha sin gång och det gror (förhoppningsvis) till våren.
*Xerxes*
16-03-2005, 21:06
Tack för det, tanken att behöva ha kylskåpet fullt av sålådor ända fram till pingst kändes inte så kul . Kanske jag skulle ha sått Myskmadran först till hösten? Inte lätt att vara nybörjare, men lärorikt.
Hälsningar Birgitta
bergslagen
17-03-2005, 10:36
Ja,jag undrar om inte det hade varit det bästa men nu är det gjort!
Själv väntar jag på resultat från just höstsådd med spänning,men har ställt in mig på att det är en svår växt att driva.
Någonstans har jag läst det,men också läst att den är en urbra marktäckare i skugga så adjöss med gräset som ändå nästan bara är mossa.
M
Det är verkligen en underbar marktäckare. Ett och annat ogrässtrå släpper den väl igenom men blommorna, doften och bladverket gör att man gärna kryper och rensar!
Jag misslyckades med min frösådd för två år sedan men köpte i stället en stor planta som jag direkt delade i tre delar och sedan, förra sommaren, delade jag den på nytt. Nu har jag en fin matta!
Lycka till!
Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.