Full version: Ricinfrö!
renate
Är det någon som har Ricinfrö?Jag sådde ett i fjol och det kom aldrig.Jag har många frö att byter med,annar kan jag köper.
Mailer mig eller skickar ett PM.
Hinner jag kan jag lägger ut en frölista av vad jag har.
Eva St
Har precis samma problem som du. Förra året sådde jag av egna frö och det kom bara några enstaka resten fick jag köpa frö till och de kom hur fint som helst. I år har jag åter satt av mina egna fröer och INTE ETT LIV. Har dessutom gett pisanggoreng av dessa eländiga fröer och kan tänka mig vilket resultat han också fått Sorry! Det blir till att köpa i år också.
Funderar på vad jag gör för fel när jag tar dessa fröer på hösten. Brukar ta av den stora röda"kolven" före frost och lägga den inne ett tag innan jag gör iordning fröerna och då ser de jättefina ut och lika fina ser de ut när jag sätter dem på våren och ändå inte ett liv. Någon som kan lära mig hur jag ska göra???????
pisanggoreng
Hehe... Ja, tyvärr har dina frö inte grott Eva St...

Men jag lydde ditt råd och köpte några fröer också, och av dem har ett grott. smile.gif Hoppas fler gror så småningom.
Eva St
CITAT (pisanggoreng @ 16-03-2005, 18:25)
Hehe... Ja, tyvärr har dina frö inte grott Eva St...

Men jag lydde ditt råd och köpte några fröer också, och av dem har ett grott. smile.gif Hoppas fler gror så småningom.

Tråkigt att det bidde så hoppas dina andra tar sig utav bara den. Själv ska jag gå och fixa nya Ricinfröer så fort den eländiga flunsan gett sig.

Kan bara tala om att chilin växer så det knakar biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
renate
Då är det väl bäst och köper ett paket frö,hoppas Konsum ha de.
Maggan H
25 % av min första sådd kom upp....Hade inte lagt fröna iblöt vilket jag har gjort nu i andra sådden, i 1 dygn innan. Återstår bara att vänta och se! Har ni andra med groningsproblem haft era i blöt? Kan det vara den kalla sommarens fel i fjol? Pollinering? För tidig skörd är det iaf inte, tog dom på höstkanten och sen fick de ligga inne o torka. Hmm, man blir bara inte klok ibland på Moder Natur, som säkert hade fixat detta alldeles själv.....
Eva St
Nej jag har inte blötlagt mina. Undrar om jag ska göra det med de jag köper nu?
pisanggoreng
Jag har inte heller blötlagt, och det fanns ingen sådan rekommendation på påsen vad jag minns.

Men nu har en till tittat upp! (Dock ingen från Eva St......)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon