Full version: Äntligen hemma
pisanggoreng
Någon som såg Äntligen Hemma igår?

De gjorde en "japansk" trädgård, och bland annat en bambuvägg av ordentliga bambusar. På hemsidan ska det finnas uppgifter om köpställen, men jag hittar inget om bambun. Någon som vet var man kan få tag på stor bambu här? (Och ungefär hur mycket det kostar?)

Tack. smile.gif
Tesa
Här fanns det nåt...jag sökte bara på bambustockar...
Martin Timell sa ju lite ironiskt i programmet att bambu fanns att köpa även här om man sökte på nätet..Kanal 5
Fredi
Jag har frågat på Flyinge Plantshop och de kan beställa hem bambu.
pisanggoreng
Tack båda smile.gif
Maria i Helsingborg
Jag såg delar av det programmet, men ej slutet.

Något jag undrade över var dessa tjocka rör......när det regnar, stannar inte fukt kvar i rören som förstör dem inifrån?

Kul detalj med att göra bambu-planket högt för insynsskydd intill huset och sedan lågt, längre ut i trädgården, för att "kunna snacka med grannen" och samtidigt plantera en bambu-växt framför den låga delen , som förväntas växa och bli 3 meter hög tongue.gif
Ewa L
CITAT (Maria i Helsingborg @ 19-03-2005, 10:51)
Något jag undrade över var dessa tjocka rör......när det regnar, stannar inte fukt kvar i rören som förstör dem inifrån?

Precis vad jag satt och funderade på.

Skulle nog inte vara helt fel med någon slags avslutning, dvs tak, högst upp.
kristinasall
Vet någon vad det kostar att köpa bambu?
Bor norr om Stockholm och jag tar gärna tips om ev affär.

Hälsningar
Kristina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon