Mariann
13-03-2003, 06:39
Den automatiska bevattningen BLUMAT som finns i Rångedalas nya katalog har någon testat den?
Vi ska till spanien i 10 dagar vid midsommar, visserligen regnar det som oftast då, men eftersom Vi ska iväg lär det inte göra det i år.
Alla min krukor kommer att behöva vatten. Så jag funderar över nått självbevattningssystem, finns det nått sånt som är bra?
Christer C
13-03-2003, 11:04
Gardena har ett droppbevattningssystem som är enkelt att hantera och inte så farligt dyrt. Se: www.gardena.de
Vattenfyllda, upp-och-nedvända PET-flaskor nedtryckta i jorden funkar för mig. Och så ställer jag krukorna i skuggan, under tak, så torkar de inte ut så fort.
På plantagen har se snören som är genomdragna i någon form av slang och man lägger på jordytan intill stammarna och den andra ändan i en flaska...det funkar för mig!
Annars kan du ju alltid bara göra ett hemma bygge - köp en bit fotogenveke som du drar igenom ett sugrör...som du sätter i en PET-flaska med vatten i...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.