|
kermita
17-03-2005, 08:32
Hej ! Igår var jag på en föreläsning om Aloe Vera. Det var en trevlig och käck tjej som berättade om Forever Living Produkts. Produkterna innehöll nästan !00 % Aloe Vera, och fanns som dryck, tvål, hud- creme, tandkräm mm. Det lät som rena undermedecin bra mot allt. Men smakar det så kostar det. Drycken kostar 261:- för 1 liter och räcker 1 månad per person, Tandkrämen kostar 88:-. Någon som provat? Deras adress www.foreverliving.se
Läste på en hemsida om en dam som hade tagit hand om en förfärligt sjuklig Irländsk Setter (minns ej var jag hittade sidan). Settern hade ALLA fel; kroniska öron infammationer, kroniskt inflammerade tonsiller, magproblem och jag minns inte allt. Hon gav vovven flytande aloe varje dag, hunden blev frisk, t o m öroninflammationerna försvann. Så det verkar ju onekligen bra. Köpte själv till min hund som hade kroniskt inflamm. tonsiller. Faktum är att andedräkten förbättrades.
Dom ger visst aloe veradryck till cancersjuka människor också, har jag hört.
Jo, den är dyr som hundan, men det kan ju vara värt det.
*Felix matte*
17-03-2005, 09:14
Jag tar AloeVera, men bara halv dos = 30ml varje förmiddag. Att den har positiv verkan på kroppen det har jag märkt...jag har (hade) svåra muskelkramper som biverkning av mediciner...tidigare tog jag magnecium mot detta men hade ändå problem fast inte lika jobbigt. Nu när jag tar Aloe så lipper jag kramperna helt....fastän jag slutat ta magnecium.  Absolut värt pengarna. Kanske ska jag testa att ge Felix en liten dos...han har lite dålig andedräkt fortfarande trots att han får DenProAnimal. Agger....hur stor dos gav du din hund.
Caprice
17-03-2005, 12:06
Jag tror oxå på Aloe Vera...!
Köpte en dunderkräm i Thailand när jag bränt mej, den hjälpte väldigt bra..
Caprice
Fick omvandla lite...
På flaskan (Aloe Vera juice) står det: 1-2 msk (15-30 ml) på fastande mage, morgon och kväll. Detta gäller då oss människor alltså.
Jag gav hunden (ca 7kg) ca 5-6 ml, men bara på morgonen.
Det är ju inte farligt om man råkar överdosera en aning.
OM ni ska köpa dyra aloeprodukter, var uppmärksamma på att det är stor skillnad på produkter gjorda på färsk aloe och de som är gjorda på aloepulver. Det sista är vanligast och effekten av de verksamma ämnena är kraftigt reducerade genom torkningsprocessen. Man tillsätter en massa vatten för att göra pulvret till gelé igen och att produkten innehåller nästan 100% aloe vera är en sanning med stoooor modifikation. Lurendrejeri är lika vanligt förekommande bland dessa produkter som bland mycket annat... Mvh Fenja
Köper på hälsokostaffären AloeVera Juice. Framställd av färsk kallpressad aloevera, som har syresats. Kastar in en länk... AloeVera Juice
Jag har också kommit i kontakt med Forever Living Products och det skall vara så att dom inte använder aloeverapulver i sina produkter. Säljaren som jag har träffat poängterade just detta och sa samma sak som Fenja - att "pulveromvägen" förstör aloenveran så att de hälsostärkande effekterna blir nästan lika med noll.
Mikaela
17-03-2005, 14:19
Min mamma var också på föreläsningen igår, jag tycker att alla deras produkter är dunderbra, har en spray för djur också men den funkar lika bra på mig som på hunden.
Mikaela
netaave
17-03-2005, 16:31
Vi köpte Propoliscremen till torra händer m.m. men jag tycker inte den är bättre än andra Aloevera-produkter som bara kostar halva priset på en vanlig Ica. Det är lika mycket Aloe vera i dom och det är inte heller gjort på pulver. Har också en egen Aloe Veraväxt och saften från ett avbrutet blad på en brännskada är oslagbart bra.
*Felix matte*
17-03-2005, 22:11
CITAT (Ina @ 17-03-2005, 14:13) Jag har också kommit i kontakt med Forever Living Products och det skall vara så att dom inte använder aloeverapulver i sina produkter. Säljaren som jag har träffat poängterade just detta och sa samma sak som Fenja - att "pulveromvägen" förstör aloenveran så att de hälsostärkande effekterna blir nästan lika med noll. Det stämmer med info som följde med "dunkarna" jag fick i julklapp...ska vara gjort på färsk Aloe.... förresten så är de köpta hos Helen i Boråstrakten
Kan aloe vera vara bra för hundens infekterade mellanrum mellan trampdynorna??????????
AvalonC
18-03-2005, 18:19
CITAT (Felix matte @ 17-03-2005, 22:11) Det stämmer med info som följde med "dunkarna" jag fick i julklapp...ska vara gjort på färsk Aloe.... förresten så är de köpta hos Helen i Boråstrakten  Du har inte kvar Helens nr, för jag skulle vilja komma i kontakt med någon som vet om det kan bota/mildra ledsmärta...
*Felix matte*
18-03-2005, 19:49
CITAT (AvalonC @ 18-03-2005, 18:19) CITAT (Felix matte @ 17-03-2005, 22:11) Det stämmer med info som följde med "dunkarna" jag fick i julklapp...ska vara gjort på färsk Aloe.... förresten så är de köpta hos Helen i Boråstrakten :P
Du har inte kvar Helens nr, för jag skulle vilja komma i kontakt med någon som vet om det kan bota/mildra ledsmärta... Skickar PM med telnr.
CITAT (Eko @ 18-03-2005, 18:17) Kan aloe vera vara bra för hundens infekterade mellanrum mellan trampdynorna?????????? Det botar du enklast med kådsalva! Mvh Fenja
CITAT (AvalonC @ 18-03-2005, 18:19) Du har inte kvar Helens nr, för jag skulle vilja komma i kontakt med någon som vet om det kan bota/mildra ledsmärta... Vad är det för ledsmärtor du har, om du vill berätta? Mvh Fenja
CITAT (Eko @ 18-03-2005, 18:17) Kan aloe vera vara bra för hundens infekterade mellanrum mellan trampdynorna?????????? Eftersom våteksem inte är en särskilt behaglig åkomma så tycker JAG att man ska se till att hjälpa hunden så snabbt som möjligt. Aloe kanske hjälper, men knappast lika snabbt som Jodopax. 2-3 baddningar så ser man redan förbättring.
jaghar haft en aloeplanta i åratal o använder alltid direkt på småsår o sånt den e superduper så jagtror på aloe
Infektion mellan tår på hund Nej, det är inte våteksem han har. Det är heller inte stafylokocker (furunkolos). Veterinären kallade det för något annat, vad minns jag inte nu. Vi har prövat olika saker under snart 2 års tid utan bestående förbättrring. Vad är kådsalva för något? Var köper man det och vad är det bra för??? Tack för alla tips!
CITAT (Eko @ 19-03-2005, 13:37) Infektion mellan tår på hund Nej, det är inte våteksem han har. Det är heller inte stafylokocker (furunkolos). Veterinären kallade det för något annat, vad minns jag inte nu. Vi har prövat olika saker under snart 2 års tid utan bestående förbättrring. Vad är kådsalva för något? Var köper man det och vad är det bra för??? Tack för alla tips!  Luktar det illa från tassarna? Är det torrt, eller fuktigt? Ömmar det? Jodopax är antiseptiskt, bakteriedödande. Kan svida något just när man baddar. (Tycker du ska pröva). Kådsalva är precis vad det låter som, salva av bl a kåda. Kåda är också antiseptiskt. Använd i århundrande/tusenden(?), som sårsalva. Finns på hälsokostaffär. Min pappa kokade egen kådsalva. Tyvärr var han lite hemlig av sej, och gav oss aldrig receptet, så det följde med honom i graven.  Fånigt, eller hur?  Men DEN var dunder!
Tack Agger Hundens tassbesvär: Huden röd och irriterad, något inflammerad (har tom ätit penicillin för detta i 45 dagar utan att det hjälpte!!!), ibland uppkommer blodiga "små knölar", annars ej vätskande, ömmar ibland. Har kört med många sorter bakteriedödande från jodopax, alsolsprit till fuciderm, etiderm, etc.... Gett hunden c-vitamin och zink för immunförsvaret och som sagt - inget har ännu hjälpt... jag får pröva kådsalva... kanske aloe vera...
CITAT (Eko @ 19-03-2005, 13:37) Infektion mellan tår på hund Nej, det är inte våteksem han har. Det är heller inte stafylokocker (furunkolos). Veterinären kallade det för något annat, vad minns jag inte nu. Vi har prövat olika saker under snart 2 års tid utan bestående förbättrring. Vad är kådsalva för något? Var köper man det och vad är det bra för??? Tack för alla tips!  Kådsalva är gjort på grankåda och har en fantastiskt god läkande effekt på diverse sår och hudbesvär. Den torkar ut om det vätskar, den mjukar upp torra åkommor. Man kan använda den till 'dragplåster ' för att få ut elaka stickor eller glasbitar. Kolla på nätet om du kan hitta någon som tillverkar den. Annars kan du höra av dig till mig i sommar, jag kokar ny så snart det är varmt nog att tappa kåda. Mvh Fenja
Tack Fenja! Om jag inte finner någon bot annorstädes återkommer jag till dig mycket gärna!!!
Eko! Har du provat med Skillingarydssalvan? Mvh Fenja
zaaritha
19-03-2005, 20:33
Skillingarydsalvan är jättebra!!
*Felix matte*
19-03-2005, 20:46
Idag har jag tagit en bit av ett aloeblad och lagt som omslag på öm och som det ser ut..inflammerad lilltå (makens)...fäster med Mefix. En djup hälspricka läkte på två - tre dagar med samma behandling
Anki på Öland
19-03-2005, 20:53
CITAT (Eko @ 19-03-2005, 16:53) Gett hunden c-vitamin och zink för immunförsvaret och som sagt - inget har ännu hjälpt... En av mina hundar har ett litet sår i ögonvrån som jag haft samma besvär med. En imunförsvarsbrist sa veterinären tillslut efter allsköns droppar och salvor och rekommenderade att prova Omega3/Omega6 kapslar. Det hjälpte, inom en månad var båda såren läkta, men så snart jag inte ger på några dagar kommer det tillbaka. Anki
jo jag tog aloeblad på en stortå som va på g o bli nageltrång dehjälpte på stört
*Felix matte*
19-03-2005, 21:10
Detta visar ju att Naturmedel ofta är till större hjälp än "apoteksvaror" där många, många medel är gjorda av syntetiska kopior av naturens egna.
Fenja Nej jag har inte prövat Skillingarydsalvan...var köper man den?
Anki på Öland
20-03-2005, 22:44
CITAT (Eko @ 20-03-2005, 15:15) Fenja Nej jag har inte prövat Skillingarydsalvan...var köper man den?  På djuraffären har jag köpt min. Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|