kristerh
Nu har vi fått reda på var alla fifflande politiker har lärt sig detta;
de politiska ungdomsförbunden, nu senast har sossarna avslöjats med att fiffla med antalet medlemmar för att få mer bidrag, eller för att öka sin personliga makt, och ju bättre man lyckas desto högre kommer man i politikersfären, läste i svd i morse att vår skolminister ängnat sig åt detta samt ett annat av stadsråden... tidigare var det ju vänsterns ungdomsförbund som avslöjades.
Att de sedan tror att vanligt folk skall följa lagen, betala o göra rätt för sig
när de själva är de största skurkarna wacko.gif
krister
Kathy
CITAT (kristerh @ 17-03-2005, 10:02)
.....fiffla med antalet medlemmar för att få mer bidrag, eller för att öka sin personliga makt, och ju bättre man lyckas desto högre kommer man i politikersfären........

Ännu en grogrund till dagens politikerförakt. blink.gif
KURT
Det här är ju inget nytt. Det gäller säkert ALLA föreningar som får bidrag beroende på hur många medlemmar de har. Tex brukar idrottsföreningar som tar emot elever på enskillda friluftsdagar se till att få namnen på eleverna så att de utan vet om det blir registrerade som medlemmar, och idrottsklubben får högre bidrag från kommunen.
Tesa
Jag tror faktiskt att i ungdomsförbunden så finns det alldeles vanliga ungdomar....som inte har så mycket kunnande och erfarenhet än....och deras främsta läromästare är nog fortfarande deras föräldrar...
Så jag tror faktiskt att det är samhället i stort som detta är ett symptom på...sko dig så gott du kan....nån annan betalar...
Tråååkigt........
Caprice
Jättetråkigt att höra sånt här..!

Det drabbar ju alla i ungdomsförbunden..
De får ett dåligt rykta att slåss emot...

Självklart finns det duktiga ungdomar, liksom det finns duktiga politiker..

Men det är sånt här som syns och hörs mest.. sad.gif

Vi behöver vettiga politiker som sätter landets och folkets bästa först, inte deras egna intressen.. Vilket det tyvärr ofta verkar som..

Caprice
pyrola
Fiffel finns både här och där.

Det nu medlemsfuskavslöjade partiet var för xx antal år sedan väldigt aktiva på min farmors ålderdomshem där de lägligt "hjälpte" förvirrade damer och herrar, dock med rösträtten kvar, att rösta till riksdagsvalet.

Jag hade aldrig sett dem där innan och inte heller efteråt, så det var väl inte bara godhet och omtanke om de gamla som drev dem...
sad.gif
Lars-Olof Arvids
För en del år sedan var jag med i en förening vars officiella medlemsantal var knappt hälften av det verkliga - då behövde de inte betala så hög medlemsavgift till sitt riksförbund! Tråkigt för de medlemmar som inte fick riksförbundets tidskrift, men den delades ändå bara ut till dem som kom på mötena.

Olle
*Eko*
Tyvärr...........inget nytt! wink.gif
*Felix matte*
Min son blev som tolvåring "värvad" till IOGT...han behövde inte betala medlemsavg. ... det gjorde tanten som värvade. Det enda "tanten" ville ha var sonens personnummer och namn.
I 5 -6 år fick han medlemstidningen...detta utan att någonsin ha betalat ett enda öre eller varit på något möte.

Själv har jag i många år varit aktiv i Kontaktkommitte i Hyresgästföreningen...helt ideellt arbete...tills jag upptäckte myglet med medlemmarnas pengar. Då frånsade jag mig alla åtaganden och sa upp mitt medlemsskap i HGF.
De andra tyckte att jag var alldeles för ärlig ohmy.gif Kan man vara det?
Jag vägrade gå på krogen med pengar som skulle ha gått till aktiviteter för barn i bostadsområdet. Jag vägrade använda "aktivitetsanslag" till att köpa vin och sprit...och inte skrev jag på några påhittade fakturor heller.

Faktiskt så tror jag inte att det finns alltför många helt ärliga föreningar... det är tyvärr alltför lätt att fiffla och frisera siffror och namn.
sad.gif
pyrola
Jo, det finns några här och där som tur är, men jag antar att det är små föreningar med idiella arbetare. Har suttit i styrelsen för en sådan, och fiffel befattade vi oss inte med.smile.gif

Jag förstår inte vad som tar åt folk som beter sig på det sättet. Har de fått storhetsvansinne eller har de blivit fartblinda blink.gif

Hur kan man med gott samvete gå på krogen för pengar som skall gå till barnen i området, det har jag svårt att förstå:(

Heder åt Felix Matte wub.gif
och nej, man kan inte vara för ärlig smile.gif
zaaritha
Det mesta tycks vara fiffel o mygel.....
Man kan ju inte lita på nå´t, längre, tyvärr!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon