|
LisaPalm
17-03-2005, 14:53
Hängde på låset kl 10. I Örebro. ohhh jisses vad folk. Efter mycket trängsel lyckades jag iallafall hitta det jag skulle ha.  Det blev Murklocka, Zamiakalla, Fredskalla och rosor. Hit kommer jag att åka i fortsättningen  Det var mycket trevligare än Plantagen.
Blomstertanten
17-03-2005, 15:07
Åkte du utan mig ?????  Ingen fara ! Ska dit senare i dag och titta. Fast jag koncentrerar mig nog mest på hoyor och orkideér ! Hoppas det inte är lika mycket folk då ! ( Lisa, glöm inte bort mig när det är dags för mässan !  )
CITAT (Blomstertanten @ 17-03-2005, 15:07) Åkte du utan mig ?????  Ingen fara ! Ska dit senare i dag och titta. Fast jag koncentrerar mig nog mest på hoyor och orkideér ! Hoppas det inte är lika mycket folk då ! ( Lisa, glöm inte bort mig när det är dags för mässan ! :P ) Näe fy 17 vad folk det var, vi kunde nästan inte ta oss ut... Samlar du på Orkidéer?
LisaPalm
18-03-2005, 16:45
Var där i dag igen  Men idag var det inte lika mycket folk. Idag strosade jag bara runt o titta på deras sortiment  för det var omöjligt igår, kom ej fram . Oh!!! vad mycke fina krukor jag såg. Man fick lust o slänga ut alla hemma o köpa nya.  Men, men, men kassan tillåter INTE såna utsvävningar
Blomstertanten
18-03-2005, 17:16
Oj, oj ,oj ! Sjukt fina orkideér och hoyor Köpte en orkideé och en Hoya Calycina ! CITAT (adrian @ 17-03-2005, 21:05) Näe fy 17 vad folk det var, vi kunde nästan inte ta oss ut... Samlar du på Orkidéer? Fick min första orkideé i födelsedagspresent i februari. Nu är jag uppe i fyra stycken redan ! Men egentligen samlar jag på hoyor ! (om sanningen ska fram samlar jag på nästan allt  ) Och om Hasse hade överlevt kanske jag börjat samla på tätörter
CITAT (Blomstertanten @ 18-03-2005, 17:16) Oj, oj ,oj ! Sjukt fina orkideér och hoyor :blink: Köpte en orkideé och en Hoya Calycina ! :wub: CITAT (adrian @ 17-03-2005, 21:05) Näe fy 17 vad folk det var, vi kunde nästan inte ta oss ut... Samlar du på Orkidéer? Fick min första orkideé i födelsedagspresent i februari. Nu är jag uppe i fyra stycken redan ! Men egentligen samlar jag på hoyor ! (om sanningen ska fram samlar jag på nästan allt  ) Och om Hasse hade överlevt kanske jag börjat samla på tätörter  Om du kommer förbi imorgon mellan 11-16 så ska du få en ny "Hasse" fast du får ta det lugnare med denna...
zaaritha
18-03-2005, 20:27
Har handlat på Blomsterlandet i Skövde några år--men undrat så; vad Plantagen är för affär.............. Men; är Blomsterlandet bättre--ja; då är jag nöjd o glad!
Blomstertanten
18-03-2005, 20:49
CITAT (adrian @ 18-03-2005, 17:40) Om du kommer förbi imorgon mellan 11-16 så ska du få en ny "Hasse" fast du får ta det lugnare med denna...   ta det lugnare med Hasse ? Det va ju det jag gjorde !  den dog nog av att torka ut tror jag ! Om jag kommer upp i tid så jag hinner med bussen in till stan , då kommer jag ! Annars kanske vi ses på mässan ! För du är väl där ?
CITAT (Blomstertanten @ 18-03-2005, 20:49) CITAT (adrian @ 18-03-2005, 17:40) Om du kommer förbi imorgon mellan 11-16 så ska du få en ny "Hasse" fast du får ta det lugnare med denna...   ta det lugnare med Hasse ? Det va ju det jag gjorde !  den dog nog av att torka ut tror jag ! Om jag kommer upp i tid så jag hinner med bussen in till stan , då kommer jag ! Annars kanske vi ses på mässan ! För du är väl där ? Ja du ligger väl och snarkar till sena eftermiddagen.. Upp me´dig latmask! Jo jag ska vara med på mässan, men där blir det mer stressigt, än vad det är i Bunkern...
mollys_matte
19-03-2005, 15:58
jag var på blomsterlandet igår, men jag tycket itne det var så mycket att ha... håller mig nog till palntagen tror jag... (sen var det nån som slog upp sin bildörr på min bil, så när ajg kom ut därifrån hade jag världens repa  ) Handlade inget, orkade inte köa å hittade inget, men det är säkert bättre när det är minder folk!
Blomstertanten
19-03-2005, 17:44
 Jag somnade om ! Sov ända till 12.30 !!!  Tror jag håller på att bli sjuk för jag brukar aldrig sova så mycket. Lovar ! åkte till Maxi för att handla lite mat och då var vi ju bara tvungna att titta in på Plantagen Och där hittade jag en jättefin Phalenopsis som jag bara var tvungen att ha
fruberglund
19-03-2005, 18:05
CITAT (mollys_matte @ 19-03-2005, 15:58) jag var på blomsterlandet igår, men jag tycket itne det var så mycket att ha... håller mig nog till palntagen tror jag... (sen var det nån som slog upp sin bildörr på min bil, så när ajg kom ut därifrån hade jag världens repa  ) Handlade inget, orkade inte köa å hittade inget, men det är säkert bättre när det är minder folk! Mycket tråkigt med din bil men det var väl knappast Blomsterlandets fel? Ge det en till chans vet jag men vänta tills de börjar med utesortimentet, det är det som är roligt, i alla fall i Jönköping
var i Örebro finns denna affär? Har jag totalt missat.... Annlouice
Blomstertanten
19-03-2005, 18:50
Det var en liten fågel (vid namn LisaPalm  ) som skvallrade om att uteavdelningen öppnar om 2 veckor !  undrar vem som står först i kön då ? Antagligen jag eller Lisa !
LisaPalm
19-03-2005, 18:55
CITAT (Annlo @ 19-03-2005, 18:35) var i Örebro finns denna affär? Har jag totalt missat.... Annlouice Det ligger på Tingslagsgatan 7
mollys_matte
19-03-2005, 23:20
CITAT (Annlo @ 19-03-2005, 18:35) var i Örebro finns denna affär? Har jag totalt missat.... Annlouice Gammla Wadköpingbil! Bortanför ÖB, typ å klart det inte är blomsterlandets fel med bilen! Har ju varit på Blomsterlandet i västerås, och den butiken var kul, ska åka dit när det lugnat sig med folk, så man kan gå i lugn och ro! Tror det är bra med två butiker, konkurrens är bra!
Så passande! Åker ju förbi där när jag ska till universitetet. Annlouice
lilla mamma
20-03-2005, 18:29
Nej, här håller vi oss till B.L i Karlstad, så stanna ni i Örebro så behöver vi inte trängs.
Sulawesii
22-03-2005, 10:24
Tyckte inte att det var så mycket att ha. Bättre än Plantagen, alla gånger. Men, tack vet jag Stora Hyddan!
Ja, det var en helt ok affär! Inte superbillig kanske... Men vilka roliga orkidéer de hade! Pytte, pytte små phallisar som var ursöta! *måste ha!!!*
Annlouice
kristerh
22-03-2005, 11:54
CITAT (Annlo @ 22-03-2005, 11:17) Ja, det var en helt ok affär! Inte superbillig kanske... Men vilka roliga orkidéer de hade! Pytte, pytte små phallisar som var ursöta! *måste ha!!!*
Annlouice vaddå!!? hur såg de ut? nyfiken blir man vill oxså ha, lite långt bort bara krister
Åh.. svårt att beskriva... Men de var pyttesmå, i storlek med oncidium (fjärilsorkidé) blommor... ...jag tror i alla fall att det var phallisar! Hela plantan var mindre, men fler blommor och stänglar än vanligt tyckte jag. Cremefärgade med lite cerise inuti tror jag till färgen. Hmm..minns inte så bra, kanske någon av våra andra odlare som varit där kan hjälpa mig med minnet! Skulle ju kunna ta med mig en kamera nästa gång, men då blir jag väl anklagad för industrispionage Annlouice
Blomstertanten
22-03-2005, 19:37
Det var phalinopsis ! Pyttesmå och otroligt söta ! Om jag minns rätt så stämmer din beskrivning av färgen Tyckte dom var lite dyra , men inte kommer jag ihåg vad dom kostade. Måste vara åldern
Jo, men se det kommer jag ihåg! 225 var det väl...
Annlouice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|