Full version: Pelargonbok
lisselbo
Är det någon som har erfarenhet av Karin Martinssons bok om Pelargoner?
Är på jakt efter en bok där det står mycket info om alla sorters Pelargoner.
Någon som vet någon bra bok, helst på svenska.
mvh Marie
Ewa smålänska höglandet
Jag har Veronica Wägners bok Älskade pelargon, den tycker jag mycket om

/Ewa zon 4-5
netaave
Jag har Christa Holms bok "Pelargoner" utgiven på Natur & kultur i deras gröna serie. Den är jättebra står både odlingshistoria, sortbeskrivningar, användning, förökning, skötsel och ev. problem.
Anki på Öland
CITAT (netaave @ 18-03-2005, 15:37)
Jag har Christa Holms bok "Pelargoner" utgiven på Natur & kultur i deras gröna serie.

Den är tyvärr slut på förlaget och dom vet inte när nyutgåvan skall komma efter vad jag har hört.
Karin Martinssons bok är mycket historik och fakta i. Jag har den, har väl inte läst den från pärm till pärm men jag använder den ofta som "uppslagsbok".
Veronica Wägners är en underbart mysig bok, kankse inte lika mycket fakta i men är man inte pellisfrälst innan man läser den så blir man!!
Anki
råse-marie
Jag har martinssons bok ....gillar den mycket .
hittade en bok på biblioteket Christa Holm "Pelargoner " oxå en väldigt bra bok .
Jag tror att det var på blomsterklandet min gubbe köpte först nämda bok till mig . wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon