Full version: Jätteverbena
inglis
Hej alla!
hur länga ska man hoppas på att verbenan kommer upp?Jag har haft frösödden först i rummet sen en vecka i kylen,Och sen flera veckor i rummet igen,när är det dags att tömma bort hela härligheten?
Mvh Inglis
Fredi
De behöver fler veckor i kylen skulle jag tippa på.
Anna Maria
Jag fiskade upp och skolade om mina tre, yttepyttesmå verbenor. Satte sen ut krukan i snön, eller rättare sagt under snön... Så får vi se till våren!
Nån mer som ställt ut sin jätteverbena och lyckats?

Maria i Västerås
kristerh
CITAT (Anna Maria @ 18-03-2005, 14:38)
Jag fiskade upp och skolade om mina tre, yttepyttesmå verbenor. Satte sen ut krukan i snön, eller rättare sagt under snön... Så får vi se till våren!
Nån mer som ställt ut sin jätteverbena och lyckats?

Maria i Västerås

Mina brukar fröså sig av sig själv på tomten, brukar hitta småplantor lite överallt, iofs blir det rätt sen blommning men det gör inget wink.gif
krister
Kajsa
Sådde första ggn förra året, jag satte ut frölådan i jan/ feb och där stog dom i alla väder och grodde på våren i april. Plantorna var små halva sommaren, men så plötsligt ett skutt i augusti och började blomma i september och hela hösten. Rötterna har jag övervintrat i garaget.

titti49zon6
jag trodde förra året att mina frön hade dött och ställde lådan i ett dragigt källarfönster ohmy.gif ilade till affären och köpte nya frön sleep.gif sådde, satte lådan i kylen sen ut i värmen efter några veckor smile.gif det lyckades och jag fick stora fina ex att sätta ut, biggrin.gif det var bara det att även de som jag trodde hade dött började växa och blev stora fina blommor rolleyes.gif bara att ge bort till alla som ville ha

titti zon 6
kiki
Mina stod i kylen en månad, sedan grodde de i rumsvärme på ca 1 -1 1/2 vecka. Violverbena samma fast de tog nå'n extra vecka på sig att gro när de kom ur kylen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon