Helen B
..auritius.... smile.gif
Har haft en underbar resa med min familj. Jag höll på att bli tokig att se alla vackra växter. De hade bl.a häck av porslinsblomma, jasmin och bouganvilla blandat. Det var så vackert!!! wub.gif
Jag ska lägga in bilder på mitt album lite senare, för att få visa er och fråga om ni känner igen växterna. Jag såg på en tomt ett stort träd av GARDENIA. Inte klokt!
Jag kan verkligen rekommendera att åka dit. Vi har bokat själva över nätet och på plats. Det blir mycket billigare då.

Nu har vi landat i verkligheten igen. Snön ligger ju kvar!!

mad.gif Inte riktigt vad jag tänkt mig...i och för sig kul för barnen...
kerstin z5-6
Så härligt det låter -ska bli kul att se bilder smile.gif
Monica M zon 4
Ååh, dit skulle jag också vilja åka! Berätta mer om stället! Och jag vill också se bilder! smile.gif
adrian
Maruritius...?
Var ligger det?
Det ska bli kul att se bilder, gärna nåt på stället också... smile.gif
evelina
Här ligger det. Mauritius
Du stavade lite fel Adrian biggrin.gif
adrian
CITAT (evelina @ 18-03-2005, 18:59)
Här ligger det. Mauritius
Du stavade lite fel Adrian  :D

Asch då.. wacko.gif

Hursomhelst, ön till vänster är den plats där en man på 1800 talet var och bevittnade hur folket här offrade en jungfru tilll ett människoätande träd.

Det beskrevs så detaljerat så man trodde på hans berättelse.

Jag ska kanske resa dit och söka efter källan till denna historia och jag tror som ALLTID, det ligger lite sanning bakom alla myter och skrönor smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon