Full version: modem eller bredband
yla
jahapp då kollar vi vilka som har modem o vilka som har bredband
de kan ju vara intressant o se i procent
men jag gör ingen skillnad på olika hastigheter utan de får räcka me två svarsalternativ

och förlåt mej men de kanske skulle hamnat i den andra småpraten men debatten va ju i den här så wub.gif
Rossi
Mitt alternativ, ADSL, fanns inte med så jag fick rösta på bredband som man väl får anse är ett likvärdigt alternativ ....
cic
Småprat om trädgård..? wink.gif tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (cic @ 18-03-2005, 18:50)
Småprat om trädgård..?  wink.gif  tongue.gif

Jamen det behövs ju endera trögmodem eller bredband för att kunna prata trädgård så här på Internet . tongue.gif laugh.gif biggrin.gif

jag har 10Mbit bredband
Susanna
Modem inbyggt i bärbär dator kör jag med. Skulle kunna skaffa bredband i stan men tycker det blir för dyrt eftersom jag är så mycket i fritidshuset. Då är det lättare att bara ta med sig datorn och köra med samma uppkopling på båda ställena. Inga dubbla kostnader här inte.
zaaritha
Oj!--vad jag vill ha bredband!!!.............. sad.gif mad.gif
TeliaNet
CITAT (Rossi @ 18-03-2005, 18:40)
Mitt alternativ, ADSL, fanns inte med så jag fick rösta på bredband som man väl får anse är ett likvärdigt alternativ ....

faktum är att ADEL är en modemtjänst på extremt höga frekvenser.
ordet bredband definieras som en tjänst över 5 Mbit/s åt båda hållen och ska vara på en lina med multiplexa frekvenser.
ninnisky
har 10mb bredband hos Glocalnet numera....
Fredi
CITAT (ninnisky @ 19-03-2005, 00:08)
har 10mb bredband hos Glocalnet numera....

Det skulle vara intressant att veta om ni ångmodemare håller koll på vad era modemtelefonsamtal kostar. Framförallt de som säger att adsl är för dyrt.

Och för att detta inlägg skall passa in i "Småprat om trädgård":

Påskliljorna är på gång!
yla
alltså med segmodem menar jag ju modem den gamla sorten som de tar tid att få hem saker o ting me
obredband menade jag litesnabbar uppkoppling som de går lita snabbare att få ner saker i ting med
tyckte jag sa de sad.gif huh.gif

och så har även mina påsklijor utaför porten kommit fram men inte upp för det är en snövall lagd på dom så dom tittar fram påsniskan stackarna
nu e de 9 minus ute så jaghoppas att de går bra för dom ändå
Berith
Modem! biggrin.gif men ett jämrars snabbt och smidigt modem. Enda skillnaden från ADSL-bredbandet ( sleep.gif ) vi hade tidigare är kostnaderna. Och lite lite tiden för att ladda upp bilder....

Här var tulpanbladen framme för nån vecka sen, men sen kom det 2 dm snö som började smälta bort igår. Inatt var det runt -10 igen och nu är tulpanbladen alldeles bruna... sad.gif Dumma dumma vinter!
Fredi
CITAT (Berith @ 19-03-2005, 09:18)
Modem! biggrin.gif men ett jämrars snabbt och smidigt modem. Enda skillnaden från ADSL-bredbandet ( sleep.gif ) vi hade tidigare är kostnaderna. Och lite lite tiden för att ladda upp bilder....

Är det ett specialmodem som är snabbare än 56K eller?
Susanna
CITAT (Fredi @ 19-03-2005, 07:30)
Det skulle vara intressant att veta om ni ångmodemare håller koll på vad era modemtelefonsamtal kostar. Framförallt de som säger att adsl är för dyrt.

Och för att detta inlägg skall passa in i "Småprat om trädgård":

Påskliljorna är på gång!

Min modemräkning ligger på 400 kronor per kvartal och då har jag fördelen att jag kan använda uppkopplingen på två ställen. Annars skulle jag ha en bredbandskostnad i stan och en modemkostnad på landet och det tycker jag blir för mycket. rolleyes.gif Fast som jag skrev tidigare har jag inget emot bilder i inläggen, tycker att det är ett bra sätt att illustrera texten.
Sommartorparn
CITAT (Susanna @ 18-03-2005, 21:55)
Modem inbyggt i bärbär dator kör jag med. Skulle kunna skaffa bredband i stan men tycker det blir för dyrt eftersom jag är så mycket i fritidshuset. Då är det lättare att bara ta med sig datorn och köra med samma uppkopling på båda ställena. Inga dubbla kostnader här inte.

Alltså, familjen har bredband hemma genom tv-kabeln. (chello). Uppkopplad från morgon till kväll. Dessutom har jag privat dator med telefonmodem. När jag är hemma och mestadels använder bredbandsdatorn ligger mitt modemsurfande på 30-50 kr/månaden. Men när jag var på landet i en månad surfade jag snabbt upp 600 kr! (samtidigt som jag var med och betalade bredbandet i stan) Är man van vid bredband lägger man sig mycket snabbt till med surfvanor som man sen inte har råd med när det går via telefonen. För mig lönar det sig att ha både och.
Susanna
Jag har inte hittat något så billigt erbjudande, de jag har tittat på har alla kostat från 250 kronor och uppåt per månad. Därför känns det billigare med modemet. Men jag får ta en titt på chello. Det vore onekligen skönt att ha bredband. Mina surfvanor är ganska torftiga, besöker Odla några gånger per dag och gör lite bankbetalningar ibland. Annars är jag nästan aldrig på nätet.
pimpim
Vi har Telia bredband just nu, men ska byta till bredbandsbolaget.

/Pia
Fredi
Universal Telecom har bredband från 175 kr / mån, och för övrigt även billigt uppringt internet.

Glocalnet har från 195 kr enligt reklamen. Telia ligger väl i de trakterna också.

Och rimligtvis sätter man viss värde på sin egen tid också. Med snabbare internet kan man göra något vettigare än att sitta och vänta på en bild som laddas ner.
lotta_
Jag har Telia bredband 2000 och tycker att det fungerar utmärkt.
Kathy
CITAT (Rossi @ 18-03-2005, 18:40)

Samma här.
cic
CITAT (Felix matte @ 18-03-2005, 20:24)
CITAT (cic @ 18-03-2005, 18:50)
Småprat om trädgård..?  wink.gif  tongue.gif

Jamen det behövs ju endera trögmodem eller bredband för att kunna prata trädgård så här på Internet . tongue.gif laugh.gif biggrin.gif

jag har 10Mbit bredband

Såklart..! biggrin.gif laugh.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon