Full version: Hemtenta....
Annlo
Usch, fick hemtentan i dag! Skulle behöva titta i lite böcker men känner mig så oengagerad så fy! sad.gif

Jag undrar om jag inte håller på att bli sjuk på kuppen *känner på pannan* blink.gif

Nåväl, har tänkt att jag ska ta i tu med den på måndag! rolleyes.gif

Kan nämligen i läsa så mycket i helgen då min sambo jobbar och mina små juveler inte tar hänsyn till att lilla mor har tenta wub.gif !!!

Annlouice
ninnisky
CITAT (Annlo @ 18-03-2005, 18:55)
Usch, fick hemtentan i dag! Skulle behöva titta i lite böcker men känner mig så oengagerad så fy! sad.gif

blev lite nyfiken på vad du ska tenta i unsure.gif

krya på dig - små juveler tillåter inte en mamma (eller farmor) att bli sjuk
rolleyes.gif
cic
Tentaångest. Klassiker.. Vande mig aldrig.. Fast när man väl satt igång brukar det flyta på. Förutsatt att man gillar ämnet.

Är också nyfiken.. Vad pluggar du?
Annlo
Jag har hemtenta i personalarbetets innehåll och metoder!

Alltså rekryteringförfarande, arbetsmiljöfrågor, kompetenskartläggning, jämställdhetsanalys, uppsägningar, projektarbeten, mm....

Tentan var rätt grym på så sätt att det var bara en stor fråga som berör hela området och var väldigt ospecificerad wacko.gif
Alltså skulle man kunna skriva om allt på hela kursen i all oändlighet...som tur är har de begränsat antalet sidor till tio! ohmy.gif
Om det nu skulle göra någon gladare huh.gif

Annlouice
gammelnalle
He he he... DET skulle mina chefer och mitt företag behöva..

Kom och håll föredrag...

jag tror inte ens de känner till ORDEN...(rekryteringförfarande, arbetsmiljöfrågor, kompetenskartläggning, jämställdhetsanalys, uppsägningar, projektarbeten)
Annlo
Japp!
jag kommer gärna och "konsultar" hos er!
Allt kan ordnas med lite vilja biggrin.gif
...och MYCKET pengar tongue.gif

Närå, jag kommer nog börja som någon slags personalhandläggare, men drömmen vore att få jobba som konsult med företag som behöver lite omorganisation vad gäller personal och alla dessa frågor!

Det går att göra enormt mycket om bara viljan hos de anställda finns och den går alltid att locka fram med lite medbestämmande osv...

*drömmer* Annlouice
Castea
Sitter också med en hemtenta, i pedagogik. Så seeeg blir jag av hemtenta. Drar på det i evinnerlighet. Men, i morgon ska den bli klar. För på måndag får jag en till hemtenta, en jäääääättestor en, i psykologi. Läser två kurser parallellt.

Lycka till, Annlo, önskar en i samma sits.
Annlo
Åhå, Psykologi mitt favvoämne wub.gif
Vad har ni då för kurs?
Jag har, i mitt program PA, läst till psykologi C och ska läsa psyk D vt 2006. Vår psykologi är dock vinklad till arbetslivet!

Lycka till på båda dina tentor (tur att det inte var två salstentor på samma vecka wacko.gif biggrin.gif det hade väl varit värre!!!)

Annlouice
Castea
Jag läste Psykologi A (allmän kurs, ingen inriktning mot arbetslivet) förra terminen. Blev också mitt favoritämne.

Denna termin läser jag Pedagogik A. Men läser utöver detta en mindre psykologikurs i konflikt- och stresshantering.

Nja, jag hade nog hellre tagit två salstentor nu, faktiskt. Tycker hemtentor är mera ansträngande. Blir så seg av att de tar så lång tid att göra.

Jag har förresten läst ett 120 p-program förut, liknande PA-programmet. Men mitt program var mera vinklat åt att jobba med rehabiliteringsfrågor inom offentlig och privat sektor. Läste Sociologi A-C. Önskar ofta att jag hade PA-kompetensen i arbetslivsjuridik.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon