Full version: Två Färgade Rosor
Exotic
Hittade flera på min ros jakt wub.gif rolleyes.gif smile.gif
Har ni tid & lust titta då på dessa rolleyes.gif wub.gif
Tigris

Euphrates

Denna har jag köpt ...söt eller hur ??!!!

Betty Boop
zaaritha
Tigris!!
Rossi
Alla rosor är väl färgade???? Utom de vita om man inte tycker att vitt är en färg. Vad kul att du har två färgade rosor.

Eller menade du tvåfärgade rosor?!

Ursäkta, jag driver med dig nu men jag är allergisk mot malplacerade särskrivningar. Jämför betydelsen:

Sjuk vårdare ./. Sjukvårdare
Rök fritt ./. Rökfritt
Lång hårig kvinna ./. Långhårig kvinna
Rått kött ./. Råttkött
Kassa skåp ./. Kassaskåp
Sjuk gymnast ./. Sjukgymnast

Bara några exempel som visar hur viktigt det är att använda särskrivningar och sammanskrivningar på rätt sätt.
Exotic
CITAT (Rossi @ 19-03-2005, 08:56)
Alla rosor är väl färgade???? Utom de vita om man inte tycker att vitt är en färg. Vad kul att du har två färgade rosor.

Eller menade du tvåfärgade rosor?!

Ursäkta, jag driver med dig nu men jag är allergisk mot malplacerade särskrivningar. Jämför betydelsen:

Sjuk vårdare ./. Sjukvårdare
Rök fritt ./. Rökfritt
Lång hårig kvinna ./. Långhårig kvinna
Rått kött ./. Råttkött
Kassa skåp ./. Kassaskåp
Sjuk gymnast ./. Sjukgymnast

Bara några exempel som visar hur viktigt det är att använda särskrivningar och sammanskrivningar på rätt sätt.

Sorry att jag fick dig till att bli allergisk sad.gif

Skönt att du är bra på detta ...för tydligen är jag helt ute i det blå.
Rossi
Jag menade inget illa Exotic. Hoppas att du kunde ta det på rätt sätt.

Och rosorna är verkligen fantastiska! Det kunde jag ju gott ha skrivit också i mitt förra inlägg!

Ha en fortsatt trevlig helg! Jag har precis kommit in från en runda i trädgården och lite ogräsrensande. Vi har vår i luften i Skåne idag!
kerstin z5-6
jaha ja .. mer förluster biggrin.gif ... får väl kontra med denna som exotic säkert redan har Hocus pocus .. passar i Tivolirabatter laugh.gif laugh.gif
Hocus Pocus

ps Rossi -har man väl skrivit en rubrik går den inte att ändra sad.gif
Heddas matte
Jag tycker att det är läckert med namnen.. Eufrat och Tigris.. ganska berömda floder om inte jag minns fel! undrar om det finns rosor som heter Viskan och Lagan etc? biggrin.gif
Kajsa
Oj så granna rosor, Hocus Pocus var inte dålig eller alla dom andra. Många du visar Exotic ser ut som väldans ömtåliga rabattrosor, tur du bor i zon 2, skickar du efter en del rosor du visar eller ?? Jag sätter 10 rosor i kruka i vår, ömtåliga rosor som inte klarar den Västmanländska kylan, vad göra annars.

Exotic skickade du efter dahliaknölarna, jag svek ju och tog Lilla Fiskareg.?
Exotic
Njaaaa ta det på rätt sätt Rossi...
men visst stack det till lite,
Sen kommer jag aldrig att bli bra på detta med stavning mm...Tyvärr.

Men nu var just mitt inlägg om rosor som jag tyckte var vackra smile.gif
& 2-färgade laugh.gif

Nejdå kerstin inte blir det mera förluster ..du får ju oxå snart din Purple Tiger tongue.gif smile.gif laugh.gif
Seså kerstin den Hocus Pocus har jag sucktat efter *jojojjjjjj*
Men har du den Kerstin ...du kanske vet var man kan köpa den försökte att lete på Kordes.
Länken
fast jag hade ingen tur sad.gif

Heddas du får gå och söka här
HelpMeFind
du får berätta om du hittade nått laugh.gif biggrin.gif

Visst blir man tokig i allt vackert kajsa wub.gif
Några har jag skickat efter och dem får komma i kruka om dem vill ha det varmare än Zon 2 smile.gif
Vad har du valt då i dina krukor Kajsa???

Jepp Dahlia knölar från USA blev det tillslut + att jag hittade några här på plantskolan som jag hade på min önskelista...
Åååå inte svek du Kajsa det kommer väll flera sommrar att laugh.gif biggrin.gif tongue.gif

Ha det gotta alla för lampan är tänd uppe i det blå smile.gif
Rossi
CITAT (Exotic @ 20-03-2005, 13:54)

Jag ber om ursäkt Exotic! Det var verkligen inte min mening att såra dig.
Exotic
CITAT (Rossi @ 20-03-2005, 13:59)
CITAT (Exotic @ 20-03-2005, 13:54)

Jag ber om ursäkt Exotic! Det var verkligen inte min mening att såra dig.

Rossi du behöver inte tänka mera på det nu... för det göra inte jag smile.gif laugh.gif
Vi har ju så mycket annat att trevligt att tala om eller hur . rolleyes.gif smile.gif biggrin.gif laugh.gif

ha en skön solig dag rolleyes.gif
Kajsa
Exotic
Det blir dessa i krukor, Stamros Schnewittchen och under Mandarin ( M. den är nog i din smak ) Stamros Red the Fairy och under Little white Pet, Stamros Louise Bugnet, Claude Monet, Variegata de Bologna, Jubiléé Celebration, Cecile Brunner, Kalmar, slottsros. Alla får övervintra i garaget.

Dahlior från USA, oj hur såg dom ut ?? Måste vara något alldeles extra biggrin.gif
kerstin z5-6
Wow -fina sorter du valt kajsa ! smile.gif
Exotic
Ojjj ojjj Kajsa wub.gif rolleyes.gif

Madarin får jag leta upp och titta på rolleyes.gif
Little white pet köpte jag förra året,blev helt såld när jag såg den på Raskerums förra sommaren så den kommera det att bli fler av rolleyes.gif wub.gif
Nu när jag läser så har jag flera av dem du har köpt tongue.gif biggrin.gif
Stamros Louise Bugnet
Variegata de Bologna (fast dena vet jag ej om den klarat sig )
Cecile Brunner

Dessa väntar jag oxå på..
Claude Monet..läckerbit
Jubiléé Celebration.. denna föll jag för hos Florea Linnea fanns en stor i kruka där men fick ej köpa den sad.gif
men doften och looken var super duper WoW rolleyes.gif wub.gif smile.gif

Jaaa dahlior från USA...jag blev av med allt i min mailbox efter att jag fick tömma hela daton ...och det betyder att jag inte har kvar min lista av vad jag köpte ........inte kommer jag ihåg någon heller ...
Kallas för ett bra minne laugh.gif laugh.gif

Skall be om en ny lista från dem och då skall jag visa vad det blev Kajsa smile.gif rolleyes.gif
Kajsa
Mandarin och lite andra
Fick inte in alla rosor titta på www.hortogreen.com
det finns en del, och bra med storpack.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon