Full version: Tamarindfrön
Emser
Hej alla,
hur gör jag för att få Tamarind frön att gro? Ska de blötläggas eller hur ska man göra? Bär de egna frukter isf. när blommar de? Vill de stå ute under sommaren eller inne? Vinterförvaring, hur? Kinkigheter - typ, kalkvatten, ohyra, torr luft eller värme. hur gör man för att lyckas?
hans-Ålösund
Tamarind är väldigt lätta att odla- de gror snabbt och växer vackert utan problem- men gillar inte kyla så var försiktig med dragiga fönster eller utevistelse. Varmt-soligt- lagom med vatten.
Emser
Hur ska jag göra för att de ska gro bäst då? Ska jag blötlägga dem?
abborrmaster
peta ba ner dem i jordan för 17!

De gror efter nåra veckor skitfeta!
Emser
men vad blir det då? Slingerväxt, palm, träd, burske, vad? Vad är det jag ska förvänta mig ska komma upp?
abborrmaster
nåt mittemellan palm o träd... Eller ett palmliknande träd vill jag gissa på... Hörrö inse faktum att det inte finns nåe fakta tongue.gif
yla
CITAT (Emser @ 15-03-2003, 21:50)
men vad blir det då? Slingerväxt, palm, träd, burske, vad? Vad är det jag ska förvänta mig ska komma upp?

en sån här kan du vänta dej
som sover på natten

på dette viset peta bara ner den i jorden o sen så kommer den att växa
men tydligen tål den inte frost så du ska iallafall inte ha den ute då o sen e de bara vänta o se vasom händer rolleyes.gif
störrebilder i mitt album i blommor inomhus smile.gif
Emser
...här ska det planetras! biggrin.gif

OldWoffie - Fina bilder, förresten! Avis på dina hibiskusar! Mina ser inte alls ut sådär...?! mad.gif
yla
CITAT (Emser @ 16-03-2003, 11:00)
...här ska det planetras! biggrin.gif

OldWoffie - Fina bilder, förresten! Avis på dina hibiskusar! Mina ser inte alls ut sådär...?! mad.gif

Emser det tar nåra år för dom att bli sådär stora rolleyes.gif
så ge inte upp domkan bli såna bara du har tålamod laugh.gif

lycka till me dina tamarinder o hibiskusar smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon