Full version: Om frågor och svar
Eva i Skåne
När folk frågar om någon växt - hur ser den ut, hur sköter man den osv osv så kommer det ofta jättemånga bra och hjälpsamma svar

men vissa svar, som säkert är menat som hjälpsamma, tror jag inte blir till nån hjälp i alla fall. unsure.gif

Det är sådana svar som "sök på Google" och liknande.
Det är ju ett utmärkt svar eftersom det mesta finns att hitta om man kan söka,
men jag tror att ganska många upplever det som svårt och besvärligt att söka på nätet och hellre vill ha direkta svar på sina frågor.

Nu kanske jag trampat någon på tårna, men det är inte min mening. sleep.gif
zaaritha
Sorry--ber om ursäkt!
Ska aldrig skriva så mera! sad.gif
Men; varför inte göra nå´t o söka?
Eva i Skåne
CITAT (zaaritha @ 19-03-2005, 00:59)
Sorry--ber om ursäkt!
Ska aldrig skriva så mera! sad.gif
Men; varför inte göra nå´t o söka?

Jag tror inte alla har riktig kläm på det där med att söka info själv, men du kanske tror att det bara är av bekvämlighet att de hellre ställer en fråga på forumet wink.gif

Om man länkar den aktuella sidan till sitt svar är det ju till betydligt större hjälp, för det tror jag att alla klarar av att klicka fram smile.gif
kerstin z5-6
Om jag frågar här så är det antagligen för att jag söker odlingserfarenheter -ofta har jag sökt bild osv på sökmotorer men vill ha en mer personlig erfarenhet av växten ..
Det vara bra att tipsa om google, men för det mesta kanske det är annan info man söker:)
Caprice
Säger samma sak..

Om jag ställer en fråga om en växt så söker jag odlingserfarenhet..

Caprice
Gossen Ruda
Det tar lite tid innan man kommer på hur sökmotorer funkar, dom är inte särskilt intilligenta. Eller så kan man säga att dom gör precis vad man ber om och inget mer.

Söker man i Google på azaleer och svenska sidor så kommer det upp 5 sidor från Norge och Danmark. Azaleor ger 374 svar medans azalea ger 9500 svar. Det senare är ännu värre pga omfånget. Då måste man skriva in mer sökord men då kanske man missar vissa sidor. Det är inte lätt på nätet.
zaaritha
Eva i Skåne:
Jag uttryckte mej lite fel!
Vad jag menade var: Om man undrar hur en växt ser ut;sök på google!
Tror inte alls att folk frågar av bekvämlighet!! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon