någon som har provat frömatta? Var inne på Bakker's hemsida o kikade och hittade frömatta. Lägg den i balkonglådan o vattna.Den bestod av flera sorters frön som skulle växa till en grann balkonglåda. Låter jättenkelt o bra men funkar det? Karina.
Eva i Skåne
19-03-2005, 09:53
Jag tror det är en nyhet för i år, detta med frömattor. Jag tror nog att det kan fungera om man planterar som de rekommenderar. Det är väl lite av en variant på såband som vissa grönsaksfröer säljs i.
Prova
Karina
19-03-2005, 10:18
Ja nyfiken är man ju!! Nu har jag beställt 3st,det är väl bara att hålla tummarna att det är så bra som det låter. Karina
Åsa, mälardalen zon 2
19-03-2005, 18:13
Tror man måste börja med frömattan ganska tidigt vissa växter ex. petunia som ska ingå enligt Bakker brukar man ju normalt förkultivera inomhus på våren så att man ska hinna njuta av blom lite längre tid under sommaren.
+Jag tror inte de riktigt har tänkt när de blandade fröerna de har blandat växter som har ljusgroende och mörkergroende fröer. Så kom gärna med rapport ifall mattan funkar.
Karina
19-03-2005, 21:37
Rapport kommer senare om det funkar eller ej. Karina
Sylvia
19-03-2005, 23:01
Jag skrev om Hammenhögs frötapet i samband med Frönyhets-artikeln. Här: Frötapet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.