zaaritha
19-03-2005, 20:38
Ska ha pepino i växthuset i år.
(Hade för mej jag sett en tråd om den--hittar den inte)
Är de lättodlade?
Fick en Pepinoplanta för ett antal år sedan på Morsdag den klarade sig 2-3 år och bildade gott om frukter men sedan bara stendog den tyvärr
Eva St
zaaritha
19-03-2005, 22:09
Tack, Fenja!
Jag köpte en pepinoplanta förra året som jag hade STORA förväntningar på
Det blidde ingenting.. Den drog in vita flygare i växthuset (det har jag aldrig haft förut)hela busken var alldeles kladdig .Det hjälpte inte att doppa den i såplösning .det fullkomligt KRYLLADE av odjur. Så småningom fick den 2 frukter som aldrig hann mogna.
Är det nån som vet hur den ska skötas? För då kanske man skulle försöka igen det vore ju kul om det blev nåt.Den kanske inte alls ska stå i växthus.
zaaritha
27-03-2005, 19:31
Fy fasen! Nja---då vill jag inte ha pepino!!!
boelzon4
28-03-2005, 16:58
Köpte också en som det inte blev nåt av. Den blommade men sen dog den.
Nathalie84
07-04-2005, 12:35
vart köpte ni plantorna?
Magnolia
07-04-2005, 13:08
Min svärfar med fru bor på långt sydligare breddgrader. En gång när vi hälsade på dem gick jag min vanliga inspektionsrunda i trädgården och då säger min svärfars fru att "där i hörnet växer något förbannat ogräs som jag inte kan bli av med". Gissa om jag blev lång i ansiktet - det var förstås pepino som jag kämpat med några månader tidigare, men som bara tvärdog hos mig...
Ingrid på Västkusten
07-04-2005, 13:39
Det hä med jämn temperatur är dte som gör pepino totalkört hos mig. Annars kan man se den till salu på vårkanten - sk patioplants - elelr så sår man den.
kristerh
07-04-2005, 15:47
jag hede en pepino på altanen för några år sedan, och det kom massor av frukter, så man behöver inte ha den i växthus.
krister
Ingrid på Västkusten
08-04-2005, 07:48
Ja dte är nog det bästa misstänke rjag. Altanodling men sedan skall eländet övervintras och då är det som trasslena startar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.