Kul! Och fint!

Trevligt att se dej här igen Wargen - hoppas att allt är så bra det kan för dej!
zaaritha
20-03-2005, 01:23
Hej du!
Vad fint! Ett sådant påskträd kommer upp nästa vecka i min stad också!
Jag vet en stad där man inte fraktar dit ett påskträd, utan står på stegar och sätter upp påskfjädrar i ett befintligt träd. Vilket jobb!
CITAT (Wargen @ 19-03-2005, 23:44)
Så här gör man i Hjo till påsk. En stor björk byter plats med julgranen och i den sätter man mängder med påskfjädrar.

Jösses! Vad häftigt

!
Kram från amaira.
Hej på er!
Ett år fanns det inte en påskfjäder kvar i butikerna i Hjo när jag skulle köpa. Men sen såg jag trädet och då förstod jag varför...
fruberglund
20-03-2005, 11:42
Så hade de gjort i en rondell i Stockholm också fast med flera småbjörkar. Tydligen en skolklass som gjort det, i mitten stod en snögubbe med en skylt på vilken skola och klass som gjort pyntet.
*Felix matte*
20-03-2005, 12:29
Oj vad fint träd!
synd att man inte gör så i min stad
Roligt se dig här igen vargen
Fint att du visa trädet har inte sett det tidigare
skulle kanske pynta min lilla björk här men det gäller ju komma upp
det blir nog inte så lätt
Så fin påskträdet är Wargen,kul att ser dig här.Jag får nöja mig med björkris som jag plockade från en nerblåst björk här i skogen,den ska jag sätter i lite påskfjädrar.
Jag har björkris inne, men några fjädrar blev det över till mina "luktärtsstöd" som fortfarande stod kvar i jättekrukan utanför. (jag hade satt pinnar runt om, mot krukans kanter och sedan surrat ihop pinnarna upptill ni vet...)
Jättetjusigt blev det iallafall och lite färg ute i väntan på vårblommorna.
netaave
21-03-2005, 11:32
Det är mysigt när man ute i landet fixar lite pynt till påsk, i Oskarshamn har de ett träd på torget och vid infarterna med stora färgglada påskägg i, i Trelleborg har man ett träd med färgglada tygremsor, Åker man igenom Norrköping så står där massor av påskris med fjädrar på refugerna.
I min närmaste stad som är Uppsala har jag faktiskt ingen aning om huruvida det finns påskpynt, inte vid infarterna iaf.
Passar på att önska er Glad Påsk och visar mitt eget "påskträd"...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.