Full version: Verbena - frågor
johannareb
Är det försent att försöka förkultivera Verbena? Jag har blivit med trädgård för inte länge sedan och vill planera den så bra som möjligt inför sommaren. Villl gärna ha Verbena (för det tycker jag om!) men har läst att den borde förkultveras i februari.
Sen har jag ett recept där man ska låta mynta och verbena dra 10 min i uppkokad mjölk, som man sedan använder till kakan. Är det någon Verbena -växt som är mer lämplig än andra att använda till mat och bak?
Samot
Det räcker med ett forum, bara tråkigt om alla ska börja skriva samma saker i alla forum för att få uppmärksamhet.

Tummen ner. mad.gif
johannareb
Jag ber ödmjukast om ursäkt om jag har upprört någon. Det är inte bara för att få uppmärksamhet, jag vill gärna ha svar på min fråga och från olika håll. Så eftersom den passar in i två olika forum lade jag in min fråga på två ställen. Det är synd att du upprör dig för sådana detaljer.
e_sedell
så där skrev du till mej med, varför kan man inte göra det? Man får mu som sagt flera svar och från olilka håll då....
Helen i Piteå Zon 5
Det är för sent att så jätteverbenan men du kan ju så trädgårdsverbenor, det borde hinnas med ifall du sår nu. Lycka till!/Helen rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon