yla
evelina
Oh vad härligt det ser ut. LÄNGTAR!!!! tongue.gif
zeppo
Nej men den där väderkartan ser ju ut som

SOMMAR[SIZE=14][COLOR=red][FONT=Impact]

smile.gif
Dzad
SOMMAR

Menade du väl. smile.gif
zeppo
Ja, det var så jag menade......... smile.gif

Och bilden ser också ut som sommar förresten.......

Vår har vi just nu............
farbror B
vore nog bra om det där stämmer....
i morse var det -15 och i lördags - 22.....

så löftet om tio grader varmt imorgon tar jag med en nypa (väg)salt
sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif huh.gif huh.gif huh.gif wacko.gif
kristerh
Vet inte om jag tror på meteorologerna längre wink.gif iförra vecka sade de att våren skulle vara här på månd med tvåsiffriga + temperaturer, nu säger de ev på onsdag, kommer ihåg deras tidigare tabbar, ibland när de säger att det skall bli strålande sol, och vad blir det? jo regn.
krister
carol
CITAT (farbror B @ 21-03-2005, 11:10)
vore nog bra om det där stämmer....
i morse var det -15 och i lördags - 22.....

så löftet om tio grader varmt imorgon tar jag med en nypa (väg)salt
sad.gif  :(  :(  :(  :(  :(  :(  :(  :(  :huh:  :huh:  :huh:  :wacko:

Hm... enligt väderkartan lovades det tio grader varmt i Götaland, inte har det väl varit -15 grader nånstans här i morse? Var bor du? *kliar mig i huvet*
KURT
SVT:s regionala nyhetsprogram ABC illusterade våren med en nyvaken huggorm i en södersluttning igår.
mulle
Jo tack, jag såg huggormen i ABC-nytt och också soldyrkarna och vårblommorna i södra Sverige i Aktuellt - och blev jätteavundsjuk.
Här på Åland är, ovanligt nog, full vinter och jag är sååå trött på all snö och is.
Jag som skulle gräva i påsk och planera nya rabatter...
Mulle
kristerh
CITAT (KURT @ 21-03-2005, 13:10)
SVT:s regionala nyhetsprogram ABC illusterade våren med en nyvaken huggorm i en södersluttning igår.

var har de hittat den huggormen wink.gif det måste väl bli lite mindre snö och mer värme innan de visar sig wink.gif måste ha varit förra årets "orm"
krister
KURT
CITAT (mulle @ 21-03-2005, 13:18)
Jo tack, jag såg huggormen i ABC-nytt och också soldyrkarna och vårblommorna i södra Sverige i Aktuellt - och blev jätteavundsjuk.
Här på Åland är, ovanligt nog, full vinter och jag är sååå trött på all snö och is.
Jag som skulle gräva i påsk och planera nya rabatter...
Mulle

Ni får ju å andra sidan varmare höstar, när havet värmer. Huggorem skulle ha varit filmad på Järvafältet.
kristerh
CITAT (KURT @ 21-03-2005, 13:51)
Huggorem skulle ha varit filmad på Järvafältet.

Omöjligt att det skulle vara iår wink.gif unsure.gif eller, det är ju massor med snö ute.
krister
summerlinn
hoppas hoppas! det vore ju kanon om våren kom lagom till påsk!
mulle
Varmare höstar är inte så stor tröst just nu....
mad.gif

Jag har anmält mig till en distanskurs som jag ska ägna mig åt i påsk - i stället för det planerade trädgårdsarbetet:
"Hur du förbereder dig för att gå i ide nästa vinter", heter kursen.
Den mentala träningen är redan avklarad. Nu blir det praktiska övningar typ:
- Så här ska man bläddra i sina trädgårdsböcker för att minimera energiförbrukningen!
- Bästa liggställningen i TV-soffan, lär dig av långvården!
- Lär dig ersätta maten med rödvin för att undvika onödiga turer ut med sopor och kompost!
wink.gif wink.gif tongue.gif
Mulle
evelina
Bor i närheten av Järvafältet och det är inte omöjligt att en huggorm vaknar till när det blir sol och värme. Det är väl ett vååårtecken.

tongue.gif
KURT
CITAT (kristerh @ 21-03-2005, 14:04)
CITAT (KURT @ 21-03-2005, 13:51)
Huggorem skulle ha varit filmad på Järvafältet.

Omöjligt att det skulle vara iår wink.gif unsure.gif eller, det är ju massor med snö ute.
krister

Det har tinat i branta södersluttningar där så att gräset har kommit fram. Ormen behöver ju inte röra sig någon sträcka, den kommer bara fram för att värma sig.
yla
CITAT (oldwolfie @ 20-03-2005, 06:55)

sådärja nu kan vi se huruvida de ser ut som de gjorde då
hm hm
litegranna likadant va
nästan
oo de e ju varmare iallafall o idag har de varit uuuunderbat ju
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon