lisselbo
Min lilla kelgris Ramona har börjat slicka i ansiktet, armar och händer. Småbett kan jag också få i samband med detta. Vad kan detta beteende bero på. Kan tillägga att hon inte är steriliserad. Hon är världens mysigaste katt som ska vara med hela tiden, favoritplatser är akvarierampen, dataskärmen och min axel/nacke.
yla
hon gosar me dej o gillar dej skarpt verkar de som

oså tycker hon att hon vill hålla dej fin o ren smile.gif
lisselbo
Jag hade tanken att jag blivit hennes "kattunge" som hon ska hålla ren.
mollys_matte
Ibland nöjer sig inte kissen med att bara lukta på sin ägare, den vill smaka på en också, så den vet!
Och ett tips om du ska kastrera den så är det just en kastrering du ska göra, inte sterelisera henne. Vid en sterelisering så får du löpbeetendet kvar, och risken för tumörer i livmodern, de tar lixom bort "allt" vid kastrering.
Hos distriktsveterinärerna här i Lindesberg så gör de inte sterelisationer, just för att en kastrering är bättre för kissen!
Sen kanske du ska ha din katt till avel... Då behöver du ju inte fundera på det wub.gif
wolkenkrabber
min katt kan börja tvätta sig själv om han ligger vid mitt huvud sen som oma han itne märkte det går han vöer till att tvätta mitt hår wink.gif
Exotic
Du är nog Salt & Go rolleyes.gif
Men nog visar dem sin kärlek på olika sätt ,,^..^,,
wub.gif wub.gif
kristerh
katten visar att den gillar dig genom att slicka o nafsa, just de små kärleksbetten är ganska typiska för katten, min nafsar mig på näsan varje dag jag kommer hem wub.gif
krister
farbror B
Om du inte tycker att det är okej så får du lära katten av med det.
det är en myt att katter inte går att träna, inte dressera med konster och annat, men det är lätt att lära en katt vad den får och inte.
Rossi
En lite mer "oromantisk" förklaring kanske är att katten lider av saltbrist?
Agger
...eller så är den tagen från sin mamma när den var för liten, alltså före 8 veckors ålder. Dom kan bli "snuttiga" då.
lisselbo
Nej då, det gör inget att hon gör så. Är lite jobbigt ibland bara när man sitter här på Odla och läser eller skriver något. Hon är heller inte tagen från mamman för tidigt, hon var ca 14 veckor då hon kom från mamman till oss.
Agger
Gör hon alltid så?? Eller är hon kanske bara "pilsk" just nu. tongue.gif

Jag vet en katt som dreglade ner alla han skulle gosa med, det blev sjöblött. Rätt äckligt faktiskt wacko.gif
Han var kastrerad.
Kattgräs
Gosekissen tycker nog inte du luktar tillräckligt mycket katt helt enkelt? blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon