Jag är bara LIIIIIITE avundsjuk på att ni ska åka...
(Om din man blir sjuk, så ställer jag gärna upp som resesällskap!!!)
Jag vet inte så mycket om själva staden. Men när ni är i Turkiet så ska ni åka till Pamukale.
Det är ett helt vitt berg av kalk, och så finns Cleopatras källa där, som man badar i och när man kommer upp så har man blivit 10 år yngre.
Med på resan får du väldigt mycket miljö, du får besöka en by inne i Turkiet som man som turist aldrig annars ser. Där är husen helt fallfärdiga, en del väggar har trillat sönder, men parabolantenn har de... Skön kontrast.
Ni kommer att få smaka på äkta turkisk mat under resan, och guide berättar väldigt mycket intressant fakta om historien runt landet...
Sedan så bara MÅSTE ni bada turkisk bastu... Jag kommer inte på vad det heter just nu. Men det är det underbaraste jag någonsin gjort. Men gör det i början, för det gör lite ont om man har bränt sig. Och lägg ut lite extra kronor på att göra det på ett fint ställe. Annars så kan de vara lite si så där med renligheten.
Och att ta en dag på en båt så man kan dyka och se alla de färgglada fiskarna är också att rekomendera. Det ger minnen, men ska ni ta undervattensbilder, så försök att få en kamera med bilxt, för annars kommer du att bli besviken på bildena när du kommer hem eftersom de är suddiga.
Lova att redogöra på forumet om resan när ni kommit tillbaks....
Ha det så kul...