Orchid
Jahap, så var äntligen dagen inne då jag kunde köpa min efterlängtade Powerbook! Efter att glädjeyran har lagt sig, försöker jag vänja mig och komma in i det hela. Och, jag vet inte om det bara är jag eller.. men jag verkar ha svårt för att komma igång. Det jag gör mest är att skriva, och så skulle jag pröva skriva på textredigerare eller vad den nu heter, förlåt om jag verkar jättedålig på det här, men varför kan man inte få fönstret att täcka hela skärmen som man gör med words..???

Jag fattar inte blink.gif

Någon som har några tips för när man byter till Mac från Pc?
Orchid
Och, vad är bäst för batteriet.. att köra utan nätadaptern eller med?
Orchid
Hmm, och finns det ingen motsvarighet till words? sad.gif
Bettson
Skulle också vilja ha tips ifall någon har.

Jag har kunder som har mac. De är utestängda från mycket på nätet.
Bland annat e-legetimation mm.

De kan alltså inte signera skattedeklarationer på nätet. Ingen e-legetimation vi känner till fungerar för mac.

Har någon något tips?

wacko.gif
elleave
CITAT (Orchid @ 20-03-2005, 20:06)
Hmm, och finns det ingen motsvarighet till words? sad.gif

I skolan har vi "mac: Words" det står :mac före eller efter, måste typ vara någon specialversion...
Jag byter som sagt från mac till PC nästan varje dag:
Jobbar BARA med mac i skolan men har PC hemma.
Ska kolla närmare i morgon men det är nog mera luft på skärmen på mac.

PS. Gratis ordbehandling: Smultron är även bra för html kodning. smile.gif
Gåsis
Mac användare är ca 3 % av alla datoranvändare. Främst inom den grafiska industrin. Men mac är enklare än pc, att gå från mac till pc är rena eländet. Att inte e-legitimation och annat funkar beror helt på banker, försäkringsbolag och dyl. eftersom de inte utvecklar program som är kompatibla med annat än pc. Det finns program som motsvarar words, vilka har du i din dator?

/Åsa
Ciczi
På den tiden som jag jobbade med Mac så fanns det något som hette Claris Works. Fungerar väl lite som words tror jag. Fast jag använde alltid en busenkel texteditor som jag skrev in texten i och sedan klippte jag hela rasket rakt in i Adobe Page Maker.

Så gjorde jag, men det berodde nog mest på att vi hade alla möjliga konstiga och bra program tillgängliga. Jag gick medieprogrammet.

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon