|
Idag har jag varit på "Orkidé 2005" vid Bergianska trädgården. Det fanns mycket orkidéer att titta på och arrangemanget kring dem var verkligen fint. http://www.orchidehuset.se/o5brev.htmImorgon och på tisdag har de rea 50% på alla orkidéer. Då ska jag dit och fynda.
Lyckos...
Jag är annars mållös...
kristerh
21-03-2005, 11:45
Har hoppat över den i år, var där förra året och konstaterade att de flesta orkisar de hade på utställningen fanns i deras butik (orkidehuset) att beskåda gratis utan trängsel krister
Jag var väldigt besviken. Hade förväntat mig mer. Att det dessutom kändes som att man stod i en kö genom alltihopa gjorde det inte bättre.
CITAT (jerpan @ 21-03-2005, 12:42) Jag var väldigt besviken. Hade förväntat mig mer. Att det dessutom kändes som att man stod i en kö genom alltihopa gjorde det inte bättre. Ja, vi var där sista dagen och då var det inte så mycket folk som tur var.
CITAT (kristerh @ 21-03-2005, 11:45) Har hoppat över den i år, var där förra året och konstaterade att de flesta orkisar de hade på utställningen fanns i deras butik (orkidehuset) att beskåda gratis utan trängsel krister Jo, det förståss. Själv har jag aldrig varit på utställningen, så det var en trevlig upplevelse.
wolkenkrabber
21-03-2005, 23:04
jag var på det förra året orkade inte gå in dit idag kostar fan 50 spänn sp jag gick bara till andersons växthus
Ja Edvard Anderssons växthus är helt fanstastiskt trevligt tycker jag. Speciellt så här på vintern, när man går från snö och slask in i en varm djungel.
Rekommenderar alla som inte varit där att åka dit.
kristerh
22-03-2005, 09:29
Det öppnar en ny utställning på aquarium vattenmuseum på djurgården i stockholm i samarbete med svenska orkidéförbundet kallad orkidéfeber, den håller på mellan 24,3--4,4,05, kan vara värt att testa  har aldrig varit på vattenmuseét så det kan vara intressant bara för den sakens skull krister
CITAT (kristerh @ 22-03-2005, 09:29) Det öppnar en ny utställning på aquarium vattenmuseum på djurgården i stockholm i samarbete med svenska orkidéförbundet kallad orkidéfeber, den håller på mellan 24,3--4,4,05, kan vara värt att testa  har aldrig varit på vattenmuseét så det kan vara intressant bara för den sakens skull krister Tack för tipset! Ja, Aquarium är rekommendera. Litet museum men ganska så fint. (det var några år sen som jag var där)
CITAT (kristerh @ 22-03-2005, 10:29) Det öppnar en ny utställning på aquarium vattenmuseum på djurgården i stockholm i samarbete med svenska orkidéförbundet kallad orkidéfeber, den håller på mellan 24,3--4,4,05, kan vara värt att testa  har aldrig varit på vattenmuseét så det kan vara intressant bara för den sakens skull krister Joå, igår var jag även där och tittade.
kristerh
29-03-2005, 09:37
CITAT (Scrollan @ 29-03-2005, 10:06) CITAT (kristerh @ 22-03-2005, 10:29) Det öppnar en ny utställning på aquarium vattenmuseum på djurgården i stockholm i samarbete med svenska orkidéförbundet kallad orkidéfeber, den håller på mellan 24,3--4,4,05, kan vara värt att testa ;) har aldrig varit på vattenmuseét så det kan vara intressant bara för den sakens skull krister Joå, igår var jag även där och tittade.  Var det nåt att se? har inte hunnit dit ännu. krister
Ja, själva museét är alltid sevärt. Sen var jag imponerad av det stora odlingsskåp som kom ifrån ifrån www.dusk.se
kristerh
30-03-2005, 08:19
CITAT (Scrollan @ 30-03-2005, 00:26) Ja, själva museét är alltid sevärt. Sen var jag imponerad av det stora odlingsskåp som kom ifrån ifrån www.dusk.se  De sålde inte keikipasta? krister
Ni som bor på västsidan, ni kan ju alltid gå en runda i Göteborgs Botans orkidéhus, där finns alltid något som blommar. På köpet får man också Medelhavshuset, kaktushuset, tropikhuset, "tufahuset" etc etc, så ens vinterslöa själ vaknar till våren! Trädgårdsföreningens växthus är också sevärd, särskilt nu med alla kameliorna i blom!
CITAT (Sylvia @ 30-03-2005, 09:22) Ni som bor på västsidan, ni kan ju alltid gå en runda i Göteborgs Botans orkidéhus, där finns alltid något som blommar. På köpet får man också Medelhavshuset, kaktushuset, tropikhuset, "tufahuset" etc etc, så ens vinterslöa själ vaknar till våren! Trädgårdsföreningens växthus är också sevärd, särskilt nu med alla kameliorna i blom! Ja, Medelhavshuset är verkligen fint.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|