Storpotäten
borttagen
Fredi
Själv föredrar jag att ha köksträdgården så nära köket som möjligt. Finns det ingen plats om är närmare huset?

Och givetvis bör du skaffa några pallkragar att odla i. smile.gif
Susanna
Hej!

Tänk på att det bör vara sol på platsen så stor del av dagen som möjligt. Det ser ut på din karta som om det kan vara en solig plats, om du inte har några större träd i vägen. Har du det bör du hitta en annan plats, det är nästan omöjligt att få bra skörd om man har träd för nära, de tar sol, näring och vatten från grönsakerna.

Jag kan också hålla med Fredi om att det är bra att ha nära från köksträdgården till köket, jag har cirka 50 meter till min och tycker ibland att det är för långt, i alla fall när det regnar tongue.gif . Kryddodlingen har jag dock närmare huset.
Storpotäten
Hmm.. Antar att en häck i tomtgränsen inte heller är att rekomendera då... Får helt enkelt fundera vidare... wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon