bonzor
Men jag hittar inga bilder på 3 av dom jag köpte igår.
Den första kan vara en Beromünster men samtidigt tycker jag att den på pelargonsällskapet inte är helt lik min.

denna hittade jag dock en bild på en tjejs hemsida där hon påstod att det var en lord bute men jag tycker min (och hennes) har förmycket vitt.
Nån som vet vad det är?

Åsså denna lilla stickling, kan det vara en pelargon?

Hittade den bland en massa pelargon sticklingar, så det borde ju vara en tycker jag. Men men jag har aldrig sett en pelargon med sånna blad. wacko.gif
Christer i Falköping
Om det kan hjälpa, så tror jag att den översta är en Engels pelargon, den andra en Angel (pensé)pelargon och den tredje ser ut att vara en hängpelargon.
Christer.
bonzor
båda såldes som engelsk pelargon, båda två har lika stora blommor om det nu kan vara till nån hjälp, översta pelargonen har kantiga blad medans den andra har mer runda blad.
Fenja
Den nedersta bilden ser ut att vara någonsorts hängpelargon.
Mvh
Fenja
LenaTuring
Har du varit in på Allt Om Trädgårds pelargonlista? Lite mycke att leta i när man inte har namnen, men man kan ju kika i alla fall.

http://www.alltomtradgard.se/gardeninglist...rder=alfa§ion=M
bonzor
tack för era svar, tyvärr fanns dom inte med där heller. Har också kollat på wexthuset utan resultat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon