|
BjursBerit
21-03-2005, 15:13
För er som kanske missat det så vill jag tala om att det är föreläsning på onsdag av
Kerstin Jonsson-Ryttertoft
ROSOR I KALLT KLIMAT Hon kommer att prata och visa bilder om härdiga rosor.
Onsdag 23/3 kl 18.30 Lokal: Örnässkolans Aula Entre: 20 kr
Luleå Trädgårdssällskap
Helen i Piteå Zon 5
23-03-2005, 09:24
Jag har några lökar över av Oxalis deepei "Iron Cross" är någon intresserad så kan jag dela upp i påsar och ta med mig ikväll? / Helen
titti49zon6
23-03-2005, 09:43
titti49 är intresserad vi syns ikväll-hur skall vi föresten känna igen varandra skall vi ha plakat med våra namn på
jessica zon6
23-03-2005, 09:45
ja tack! säger jag då  Det hade varit roligt att testa,Är det en krukväxt eller kan man ha den ute på sommaren? Det kanske finns något som du skulle vilja ha? Fast du har väl allt redan..... MVH jessica
Margith
23-03-2005, 10:19
Har du fortfarande några lökar över, så visst är jag intresserad Margith
Helen i Piteå Zon 5
23-03-2005, 10:34
Då delar jag upp lökarna på titti 49, jessica zon 6 och Margith. Jag kommer väl att vara längst fram tillsammans med BjursBerit och Kerstin, så vi kan väl samlas alla runt Kerstin då hon har föreläst färdigt. Jag har ju lovat att fota lite så att dom som inte kommer ikväll får se lite hur vi har haft det  Vi ses ikväll! Kul! / Helen
kerstin z5-6
23-03-2005, 11:11
BjursBerit
23-03-2005, 13:41
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 23-03-2005, 10:34) Då delar jag upp lökarna på titti 49, jessica zon 6 och Margith. Har du glömt mig?? Med lökarna alltså...den andra "löken" är på väg till mig nu. Förresten ni som kommer ikväll, ta gärna med er kaffe.
Helen i Piteå Zon 5
23-03-2005, 14:06
Har du glömt mig?? Med lökarna alltså...den andra "löken" är på väg till mig nu. nejdå, du har en färdigt planterad kruka här  /Helen
CITAT (BjursBerit @ 23-03-2005, 13:41) Förresten ni som kommer ikväll, ta gärna med er kaffe. Ska vi ta med oss kaffe? Ska vi ha fikapaus eller nåt? Förresten Berit, kommer du ihåg att ta med dig fröna till catananchen? Om du vill byta har jag lite grann på lager här hemma som jag kan ta med: Geranium pyrenaicum (lila) Geranium sanguineum 'Max Frey' Papaver somniferum 'Lilac single' Rosa pionvallmo Cortusa matthioli 'Pekinensis' Iris setosa Helenium (vet ej vilken av dem, men den är helgul) Potentilla nepalensis 'Miss willmott' Geranium 'Splish splash' och 'Buxtons variety' (Jag är inte helt 100 på att det verkligen är dem, plantorna är köpta med de namnen , men blommorna såg inte ut att stämma första sommaren.)
Jag tar med en termos med kaffe!
Nyfiken!!!! Hade ni trevligt???? Mulle
titti49zon6
24-03-2005, 08:22
Det kan du ge dig den på att vi hade  Kerstin var helt suverän och det skall hon ha ett STOOORT TACK för Vilka rosor hon visade oss biler av- det är så att man fick ett behov av att man måste bara ha alla,vilket ju tyvärr är omöjligt men några får det lov att bli-vilka är just nu den stora frågan Det var dessutom jättekul att träffa dom andra från forumet som var där och få en liten pratstund,Tack till Er också
Åh.... avundsjuk! Tänk om hon kunde hålla föredrag också i Stockholmstrakten någon gång... Mulle
Ja det var en på flera sätt intressant kväll. Dels fick jag träffa ett antal forumister och dels fick jag bekräftelse på att mina farhågor angående rosor är besannade... Om jag tidigare trott mig ha halkat omkring på kanten till ros-träsket så fick jag nu sanningen rätt i ansiktet, jag har trillat i!!! Kerstin visade bilder och berättade om vackra härdiga rosor i nästan två och en halv timme, sen var jag övertygad, det här kan komma att bli en dyrbar sjuka...! Tack för en trevlig kväll Kerstin!
Margith
24-03-2005, 09:42
Ja, det var en mycket trevlig och lärorik kväll! Tack till Kerstin, som fått mig att förstå att man självklart inte kan leva utan en rabatt med lila rosor Tack till Luleå trädgårdssällskap, som anordnat föreläsningen och tack till alla andra forumister som var där. Det är så roligt att ha ett ansikte till namnet Hoppas att vi ses snart igen! Margith
Ewa smålänska höglandet
24-03-2005, 10:01
CITAT (Margith @ 24-03-2005, 09:42) Tack till Kerstin, som fått mig att förstå att man självklart inte kan leva utan en rabatt med lila rosor Margith Jag planterade en i höstas, får se om de har överlevt vintern /Ewa zon 4-5
BjursBerit
24-03-2005, 10:39
Vad kul, skulle gärna ha lyssnat på dig Kerstin om härdiga rosor, synd att det var så långt bort
Helen i Piteå Zon 5
24-03-2005, 19:16
Som ni alla redan har läst så var ju föreläsningen om Rosor suveränt bra. Kerstin har en otrolig kunskap om allt man behöver veta hur man odlar rosor här i Norr. Jag är ännu inte speciellt intresserad av rosor, men har sedan Kerstins förra föreläsning köpt 5 st, hur det blir nu har jag ingen aning om, jag skrev upp 33 tänkbara igår  Sen träffades ju massor av forumister, det var förrutom Kerstin, BjursBerit, Sussi i Luleå, Jessica zon 6, Margit i Boden, Fiffiga frun, titti 49, Betty, Jejja, Estet,.... jag hoppas att jag inte glömde någon. Har satt in några bilder i albumet Forumister ifall ni vill titta, men här är en bild. / Helen http://www.odla.nu/album/data/helen/2655_p24801.jpg
snofsan
24-03-2005, 21:05
Vad roligt ni måste ha haft ikväll. Blir riktigt avundsjuk på er zon 5 och 6:are. Lilafärgade rosor --- suck. Låter spännande. Kollade in fotona och ni ser onekligen mysande och lite drömmande ut. Nu trillar ni väl i rosträsket rejält i varje fall. Hoppas snön smälter snart hos er så att ni kan låta era gröna fingrar förverkliga era drömmar.
GLAD PÅSK från zon 1 Snofsan
Håller med Mulle kom gärna till Stockholm också! Befinner mig på yttersta kanten till rosträsket så risken blir väl att jag också trillar i då!  torvan
kerstin z5-6
25-03-2005, 18:38
Ses vi på Älvsjömässan -ska jag göra mitt bästa för att prata ikull er Är där fred o Lö
Jag är där iallafall på fredag! Kul!  torvan
Ewa smålänska höglandet
29-03-2005, 09:36
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 24-03-2005, 20:16) Som ni alla redan har läst så var ju föreläsningen om Rosor suveränt bra. Kerstin har en otrolig kunskap om allt man behöver veta hur man odlar rosor här i Norr. Jag är ännu inte speciellt intresserad av rosor, men har sedan Kerstins förra föreläsning köpt 5 st, hur det blir nu har jag ingen aning om, jag skrev upp 33 tänkbara igår :P Sen träffades ju massor av forumister, det var förrutom Kerstin, BjursBerit, Sussi i Luleå, Jessica zon 6, Margit i Boden, Fiffiga frun, titti 49, Betty, Jejja, Estet,.... jag hoppas att jag inte glömde någon. Har satt in några bilder i albumet Forumister ifall ni vill titta, men här är en bild. / Helen http://www.odla.nu/album/data/helen/2655_p24801.jpgKan man inte få veta vem som är vem /Ewa zon 4-5
Helen i Piteå Zon 5
29-03-2005, 18:49
Jodå, om du kollar i mitt album Forumister så ser du fler bilder + namnen på alla  / Helen
Ewa smålänska höglandet
30-03-2005, 07:38
Och var är Helen själv ???
/Ewa zon 4-5
titti49zon6
30-03-2005, 09:17
Helen i Piteå Zon 5
30-03-2005, 20:37
CITAT (Ewa smålänska höglandet @ 30-03-2005, 08:38) Och var är Helen själv ???
/Ewa zon 4-5  som titti 49 säger, bakom kameran  där trivs jag bäst. /Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|