Nu var det så länge sedan jag skaffat ID-kort, och nu är det dags igen. Var ska man vända sig? Var är billigast? Någon som vet? Något man måste tänka på att ta med?
Blomstertanten
21-03-2005, 17:24
Oj, jag skulle kanske skaffa ett ! Mitt gick ut -99 !
Gå till banken så får du blankett och alla upplysningar du behöver
Lajo
21-03-2005, 17:27
Hej.
Jag jobbar själv på bank och vi ordnar ID-kort till våra kunder. 250 kr kostar det och man ska ha med sig ett välliknande passfoto (dvs där man visar örat), godkänt ID (tex EU-pass, eller giltigt ID-kort) alternativt att man är känd och ringer till sitt skattekontor och får ett personbevis som man tar med sig. Blankett fyller man i på plats. Som sagt detta gäller på FöreningsSparbanken med samverkande banker. Hur andra banker gör vet jag inte. Posten fixade ID kort förr så kanske du kan kolla med kassaservice.
/Lasse
Christoffer
21-03-2005, 17:28
Är banken billigare än posten månntro?
cic
21-03-2005, 18:17
Glöm inte att du måste ha giltig legitimation för att kunna skaffa ett nytt leg bara.. Så är det på SEB i alla fall. Jag blev av med mina bankkort och ID-handlingar och var tvungen att gå till posten. Där kan någon annan intyga att du är du. Men som sagt, inte SEB..
(Låter jag bitter..? Tja, bara en smula.. Har varit kund hos SEB en förfärlig massa år med kunde som sagt inte få ett nytt leg. där eftersom jag inte hade leg...)
humla
21-03-2005, 18:51
Fick mitt genom handelsbanken. Det var gratis för mig som kund där.
Susanna
21-03-2005, 19:35
På Handelsbanken kan man få ett nytt leg även om det gamla gått ut eller försvunnit. Bara man har med sig någon som kan intyga vem man är. Jag tror kostnaden där är ungefär som på Föreningssparbanken.
Christoffer
21-03-2005, 22:02
Så man kan gå till vilken bank som helst och få det gjort, trots att jag har en annan bank?
Betty
21-03-2005, 22:11
CITAT (Susanna @ 21-03-2005, 19:35)
På Handelsbanken kan man få ett nytt leg även om det gamla gått ut eller försvunnit. Bara man har med sig någon som kan intyga vem man är. Jag tror kostnaden där är ungefär som på Föreningssparbanken.
Likadant på Nordea.
CITAT
Så man kan gå till vilken bank som helst och få det gjort, trots att jag har en annan bank?
Absolut!
pejori
21-03-2005, 23:55
passa dej för posten hade ett förlustanmält körkort som måste förnyas visst...det stod på avin.."gammalt körkort återlämnas" behöver jag tala om att jag inte fick ut mitt nya körkort "det kanske är din granne som är på kortet" sa ärthjärnan bakom disken okay...sa jag ..öppna kortet så ser du att det är jag...sa jag ...men icke då inget körkort... inget nytt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.