Full version: stenmur
peterinas
har 50% av tomten inringad med stenmur . har någon nått förslag för vad man ska kunna göra för att få den finare och mer färg glad samt om man kan ha annat på den ?

tacksam för svar

Mvh Peter
Blomstertanten
perfekt att ha clematis klättrande på smile.gif
CGB
murreva, taklök...
peterinas
bra smile.gif mer ideer så jag får den att blomstra i sommar och inte grå o tråkig
adrian
Eller små söta Tätörter... tongue.gif
Blomstertanten
CITAT (adrian @ 21-03-2005, 18:43)
Eller små söta Tätörter... tongue.gif

Kan man plantera tätörter på en mur ? ohmy.gif
Caprice
Jag tycker det låter jättevackert med en stenmur...!

Skulle sätta någon clematis och klätterrros lite varstans...

Och kanske lite klätterbenved...

Caprice
torvan
Gillar du färgerna så tycker jag det är härligt med krasse som slingrar hej vilt över en mur. rolleyes.gif torvan
kerstin z5-6
alpina växter trivs i skrevor
Ewa smålänska höglandet
Jag har också en stenmur runt tomten
jag har planterat olika perenner som blommar från tidig vår tills frosten kommer

/Ewa zon 4-5
Gåsis
Murklockan är fin, kan växa i sprickorna och titta fram.

/Åsa
mulle
Jag har aubrieta som stormtrivs och som är underbar då den forsar fram som en intensivt blålila våg!
Mulle
peterinas
ni ger många fina svar (gilla) och ger mig fix ideer smile.gif . har nå små ormbunke liknande nu som bara ploppa upp på muren sen nå små söta gila blommor . har inte kollat upp än vad det kan vara men ska göra det smile.gif . kommer nytt hela tiden men tomten och marken är sen 20 talet och handbyggd mur . bör man lägga på jord för att förbättra alltihop ? är mest mossa och barr nu samt löv (ska städa den ) men den är ca 150cm hög på vissa ställen om inte högre . fick även med en roderendern ( kankse fel stavat) den hade 2 blad när jag flyttade hit men flyttade den i sommras och den växte till sig rejält

hoppas den blommar i sommar nu så jag kan ta reda på vad det är för sort

Mvh Peter
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon