Ormizen
Hej,

Är det någon som skulle kunna sälja jordmandel till mig? Jag har försökt att få tag i dessa, men det verkar som att jag är ute i sista minuten sad.gif för de är slut överallt. Vore jätteglad om någon ville offra några stycken Anna
Susanna
Var bor du? Jag har 9 plantor, du kan få en! Skicka mig ett pm. Jag är i Skåne nu, plantorna finns i stockholm.
Ormizen
CITAT (Susanna @ 22-03-2005, 18:10)
Var bor du? Jag har 9 plantor, du kan få en! Skicka mig ett pm. Jag är i Skåne nu, plantorna finns i stockholm.

Jag bor i Norra sthlms området. Det vore jättesnällt! Vet du kanske vart man kan få tag i havrerot också? Dessa två är "lönlöst" att försöka få tag i slut över allt.
Hur mailar jag adress till dig? Hälsningar Anna
Lady Hamilton
Klicka på knappen

så kommer du till hennes adress o kan skriva rolleyes.gif
Susanna
Havrerot har jag ingen kännedom om men har du kollat på nätet? Impecta och Runåbergs fröer brukar ha det mesta!
Ormizen
Jag har kollat på de flesta nätsajterna men där finns det inte, tyvärr.
Åsa, mälardalen zon 2
Runåbergs fröer brukar ha frön till en gammal haverrots sort som de själva odlar fröerna till som heter gammal Gotländsk det står ingenstans i deras nätbutik att fröerna är slut. Har du testat ringa och fråga dem?

http://www.runabergsfroer.se/html/index.htm

Jordmandel har jag i överflöd jag tyckte inte de var goda så allt jag skördade förra året ligger kvar i förrådet. (Jag har skänkt bort en del men skulle tippa att jag har en 100-200knölar kvar).
Ormizen
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,23-03-2005, 18:27)
Runåbergs fröer brukar ha frön till en gammal haverrots sort som de själva odlar fröerna till som heter gammal Gotländsk det står ingenstans i deras nätbutik att fröerna är slut. Har du testat ringa och fråga dem?

http://www.runabergsfroer.se/html/index.htm

Jordmandel har jag i överflöd jag tyckte inte de var goda så allt jag skördade förra året ligger kvar i förrådet. (Jag har skänkt bort en del men skulle tippa att jag har en 100-200knölar kvar).

Tack , vad alla är snälla här! Jag ska kolla efter havreroten och försöka ringa dem. De ställen jag tittade på verkade de vara slut sad.gif
Jag skulle bli mycket tacksam om man kan köpa några? Eftersom jag är helt grön tongue.gif här hur går det till skickar man det per post?
Åsa, mälardalen zon 2
Om det är Runåbergs du menar kan man handla direkt i deras nätbutik, men själv föredrar jag att bläddra i katalogen (som de skickar till dig ifall du ringer dem) och sedan fyller man i ordersedeln på ungefär samma sätt som när man handlar andra saker på postorder. Fröerna kommer sedan på posten.
Ormizen
Okej, jag ska ringa till dem och se om jag kan få tag i en katalog. Jag undrar också om du har lust att sälja några knölar jordmandel. Åt dessa hos ett par bekanta och blev helt såld. Men har inte hittat dem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon