Full version: Schalotteløg
jes / københavn
Hvornår er det bedste tidspunkt at sætte Schalotteløg er det nu eller ?

mvh
jes
gammelnalle
kan detta vara något.

hmmm... adressen verkar bekant!!! smile.gif
jes / københavn
jo men der står "Sättlöken planteras ut när jorden blivit lite uppvärmd och frostrisken är över. . . . "

og det er det der forvire mig, for jorden bliver jo hurtigt opvarmet, men vi kan jo få frost helt hen i maj måned, og så er det vel for sent at sætte dem eller . . .

jes
kristerh
CITAT (jes / københavn @ 22-03-2005, 14:00)
jo men der står "Sättlöken planteras ut när jorden blivit lite uppvärmd och frostrisken är över. . . . "

og det er det der forvire mig, for jorden bliver jo hurtigt opvarmet, men vi kan jo få frost helt hen i maj måned, og så er det vel for sent at sætte dem eller . . .

jes

Om det blir frost kan du väl slänga någon fiberduk över dem wink.gif
krister
Susanna
Jag brukar sätta min scharlotten i mitten / slutet på april. Det brukar fungera bra. Förra året var det dock kallt i maj, vilket kan innebära att löken tror att det varit vinter och därmed svarar med att gå i blom. Min växte dock bra utan att gå i blom och jag äter fortfarande av den. Odlar i södra skåne.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon