Idegranen vill jag gärna ha kvar om det går ihop med rosor. Läget har i alla fall 6 timmar sol. Jag vill sätta några av rosorna jag köpt på rosenposten och några av de jag redan har där.
Inringad med blått till vänster är ett Ginkoträd som jag tänkte flytta. Inringat med blått till höger är en ful buske jag ska gräva upp (kapade ner den helt förra året men det kommer nya skott)
Det röda området till vänster har jag tänkt att gräva fram berget som finns under gråssvålen. Det röda i mitten med streck i ska föreställa en rabattkant i sten mellan de båda mötande bergen. Det är alltså tänkt att bli rosplantering innanför hela området.
Idegranen flytta jag som sagt helst inte eftersom vi flyttade den dit för ett par år sen.
Tar gärna emot tips eller råd om ni har några, kanske ska göra rabatten något upphöjd också men inte för mycket eftersom vi har järsgården och vägen utanför.
På var sida om idegranen funderar jag på att bygga en fin trekantig klätterställning (fick tips i senaste Gör så här, trädgårdbilagan) med armeringsjärn att ha klätterrosor på.
Vad tror ni om det?