Full version: Vilken jord?
titti49zon6
Har satt en massa olika perenneroch snart är det dags att skola om en del som har kommit upp biggrin.gif
Såg i OBS annonsblad att dom har en planteringsjord från Warpnäs -4 säckar för 89:-,kan det vara nått eller skall jag fortsätta med P-jord eller Yrkesodlarjorden-den är ju så fruktansvärt dyr när man har hundratals plantor att skola om unsure.gif
TeliaNet
det här är kerstin z5-6's område, men vad jag tror så kan det vara så att denna inte innehåller fullt så mycket näring, du får göda själv.
sen kan det ju vara olika kvalite på jord och jord.
kolla vad som står på påsen!
köp en säck och kolla kvaliten.
titti49zon6
Tack för det givande svaret biggrin.gif Får väl fråga Kertsin i morgon om hon har nån tid över- hon är ju som bekant i LULEÅ i morgon och då åker jag dit
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
TeliaNet
skulle mer än gärna komma, men jag har väl 100-150 mil dit.
kerstin z5-6
Göd med bra krukväxtnäring som Telia säger så kan du ha en billigare jord -halv dos Perenner vill ofta inte ha så häftig gödning i början som tex sommarblommor som behöver mer smile.gif
Vi ses
K biggrin.gif
titti49zon6
Tack för rådet kerstin z5-6
Jag tar en sväng förbi OBS i eftermiddag innan vi ses
nina L
Kolla här http://www.varbostad.se/ArticlePages/20040...5907_vb111/2004
Vår bostad har testat olika blomjordar.
länken verkar inte fungera, men
gå in på vår bostad och sök på jord.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon