Full version: Redo för jakt!
adrian
Nu har några S.Flava blivit färdiga för insektsjakt!

De gapar hungrigt och smådreglar efter flugor och annat, de längsta har blivit ca: 45 cm höga och nästföljande trumpeter som ploppar upp från samma rhizom blir ännu större...!

CillaM
Jisses så läckra! Och nästan lite perversa...
mulle
MYCKET perversa - men inte mindre läckra för den skull....
Mulle
adrian
CITAT (mulle @ 24-03-2005, 07:49)
MYCKET perversa - men inte mindre läckra för den skull....
Mulle

perversa..? för att de är vackra, hungriga, står rakt upp och dreglar??? biggrin.gif tongue.gif smile.gif
mulle
Hur kunde du gissa?
tongue.gif
Mulle
kristerh
Den här gången tycker inte jag att de är det minsta perversa unsure.gif
jag brukar ju fantisera ihop nåt om det mesta wink.gif
krister
farbror B
Skönt att naturen är så fantastiskt ordnad!

Det finns alltid motverkande krafter, som gör att männinskan inte behöver spela hjälte och paja allt hela tiden.
Rossi
Mycket vackra Adrian!

Jag måste få fråga: Har du tagit bilderna själv? Vilken slags kamera/objektiv/optik har du använt? Mycket snyggt!
adrian
CITAT (Rossi @ 24-03-2005, 10:39)
Mycket vackra Adrian!

Jag måste få fråga: Har du tagit bilderna själv? Vilken slags kamera/objektiv/optik har du använt? Mycket snyggt!

Jodå allt får jag göra själv..smile.gif

Nikon coolpix 4,2

(sen är det bara att försöka få de rackarna att stå still... biggrin.gif )

Idag planterade jag 60 st flugtrumpeter, fy 17 vad jobbigt men kul...wub.gif
Susanna
Alltid lika vackra bilder!!! Du borde ge ut en bok tycker jag!
adrian
CITAT (Susanna @ 25-03-2005, 07:20)
Alltid lika vackra bilder!!! Du borde ge ut en bok tycker jag!

Jo, jag har fått höra det många gånger, men man ska nog ha ganska mycket klart innan man kan ge ut en bok.

(fast det finns ju en hel del väldigt dåliga böcker som blivit utgivna... biggrin.gif )
wolkenkrabber
den ser bräckig ut, så hög o smal o den blir bredare ju högre upp den kommer, ser ostablit ut, mkt fina jag funderade på att köpa flugtrumpeter på bauhuas för några veckor sedan näör jag var i sthlm men det var tyvär inte av sad.gif
yla
ja jag undrar så står dom upp alldeles utan stöd

jätteläckra iallafall
som vanligt me dina sötnosar
rolleyes.gif
adrian
De ÄR ganska stabila även om de ser bräckliga ut, det märker man när man tar på dem... smile.gif

Ute i naturen är det ingen som stöder upp dem med pinnar, så de har klarat detta på egen "hand"...

De som är på bilderna är lite speciella, och de på Bauhaus är hybrider, som inte blir riktigt likadana.
Smekajsa
Jätteläcker Adrian !!!!

Hoppas få se den på mässan nästan helg !!???!!
adrian
Jadå, jag tar med den + andra som kommer att ha nyutslagna stora BLOMMOR på mässan, nu kommer massor av olika trumpeter upp.

Det kommer att bli väldigt kul, för nu har jag stort sortiment av dessa... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon