Full version: Månvinda - hjälp!
Farbro-Barbro
Tittade på så-anvisningen på baksidan av fröpåsen där det stod att jag kunde så månvindan fr o m mars t o m april. Sagt och gjort; men med deras växtkraft kommer jag ju att ha månvindor som slingrar sig kring gardinstängerna inom en månad rolleyes.gif Vad göra? Alla har kommit upp och vi har ju full vinter än så länge sad.gif Har ställt dem vid ett kallt och dragigt fönster men det verkar inte hämma dem... Nån som har haft månvinda som har något tips om hur de kan bromsas upp wub.gif

Och på tal om vinda; var hittar man purpurvinda? Har sökt med ljus och lykta?

Mvh Farbro-Barbro
CillaM
Ta och toppa dom, det gjorde jag
Christoffer
Mina månvindor har kommit upp och slingrar sig, men jag ger de bara mera ljus.

Förresten... hur långt ner kan man toppa de?
Fenja
Jag brukar toppa när den har mellan 4-6 riktiga blad, man kan också toppa i förgreningar igen om man vill.
Mvh
Fenja
Gåsis
Här kommer en bild från påsk ifjol laugh.gif Gilla läget eller tongue.gif
Man kan toppa rejält, det hade jag gjort men tillslut kan man ju inte toppa mer...

/Åsa
lilla mamma
Impecta inköpte jag mina vindor ifrån. Har nu ca 50 vindor på tillväxt som snart ska planteras om.
Farbro-Barbro
Tack så mycket! Då kan jag andas ut och frisera dem när de börjar dra iväg biggrin.gif

Mvh Farbro-Barbro
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon