160kvm stort hus
Hej!
Jag har planterat en del växter som.. pärlhyacint, tulpaner, narcisser, hyacinter osv. I olika balkonglådor.

Jag är sååå nyfiken om det har blivit nått. Kan man gräva lite och se om det finns några rötter / skott eller är det skadligt för plantan?

Det är väl dax att börja vattna försiktigt nu när värmen kommer...?? ( 10-15 grader på fredag, härligt!

Mvh G
Lady Hamilton
CITAT (16kvm stor balkong @ 23-03-2005, 22:12)
Jag är sååå nyfiken om det har blivit nått. Kan man gräva lite och se om det finns några rötter / skott eller är det skadligt för plantan?
Mvh G

tongue.gif Visst kan du gräva.............. det är ju dina.........
Men risken är stor att du gör stor skada.
Nä..... smile.gif Kör den vanliga varianten....
"Ständigt springande o kolla" (Du får använda ficklampa om du vill) laugh.gif
kristerh
Du kan ju skrapa lite på ytan, försiktigt, pärlhyacinten brukar visa sig väldigt tidigt.
krister
160kvm stort hus
Tackar för svaren Hamilton och Kristerh....
Jag får beväpna mig med lampa och förstorningsglas... biggrin.gif
Men jag kan inte lova att jag håller mig..

Vad tror ni om vattningen då? Nu när det kommer bli så varmt menar jag..

I vintras så täckte jag dom med snö, och den har ju smält bort. Men det var ju ett tag sen och lådorna ser torra ut.

Mvh G
Lady Hamilton
Du bör vara MYCKET försiktig med vattningen. De flesta lökarna har tillräckligt med "fukt" i sig, de brukar räcka tills löken har grott wink.gif

biggrin.gif Men om du ändå är där i lådorna o kollar med ficklampa o förstoringsglas laugh.gif ........Kan du nog försiktigt försöka "kolla läget i underjorden" laugh.gif laugh.gif Förresten wink.gif du råkar inte äga någon fuktmätare? I så fall kunde du kolla med den. smile.gif

Men jag TROR inte du behöver vattna ännu. (Jag har inte vattnat mina som har stått i växthuset o nu står på bron)

(Med reservation för ev. fel, kolla även min signatur rolleyes.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon