Posse
Jag köpte (Plannja) regnrännor och ränngavlar på en mindre byggvarumarknad för en tid sedan, och försåg mig också med ett häfte med monteringsanvisningar. När det var dags montera ihop visade det sig att den typ av ränngavlar jag köpt inte alls fanns med i monteringsanvisningen. Och när jag ringde återförsäljaren uppgav de sig inget veta heller. Och trots att jag sökt ganska flitigt på webben har jag inte funnit någon anvisning för just den här typen.

Vet någon av er hur man bör montera och säkra en sådan här ränngavel? unsure.gif

peterinas
trycker man itne dit den då bara? ja om den passa dvs rolleyes.gif . sen säkrar med skruvar i dom små hålen
gammelnalle
Eftersom det inte är något "tryck" (belastning) på gavlarna brukar det räcka med att man "klämmer" dit dem. De (vet inte om Planjas är det) brukar vara lätt koniska, så det räcker med det.

"Böjen" gör även att det klämmer.
peterinas
man kan även använda silicon smile.gif som fastsättning och tätning
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon