Har nu letat billiga plastfat till krukorna alltför länge.
Kikade på Blomsterlandet och där fanns 14 cm fat för c:a 5 kronor styck vilket jag tycker är hutlöst dyrt.
Någon som har tips om var man kan hitta billigare plastfat - vita eller terrakotta ?
Jag behöver c:a hundra fat i storlekar mellan 10 och 20 cm.
Ska det vara billigare än de du hittade så är det nog loppis som gäller, gamla udda kaffekoppsfat kan man nog få för 1 krona styck eller så....
Mvh
Fenja
Om du bara ska ha en tillfällig lösning medan du driver upp plantor kan du använda frigolit"fat" från matvarubutiken.
Jag köpte mina "över köttdisken" i fjol och fick en stor bunt till bara en symbolisk summa.
Mulle
Anki på Öland
24-03-2005, 10:18
Klippa ut botten på mjölkförpackningarna är också ett billigt alternativ. Du klipper dom bara precis så höga du vill ha dom.
Anki
Mjölkpaket är absolut jättebra, men man behöver för all del inte begränsa sig till botten. Jag brukar ta 2-liters mjölk- och juicepaket och klippa av "långsidorna" om ni förstår hur jag menar. Sedan häftar jag ihop i toppen, och vips så har man plats för fyra krukor, två i varje långsida.
K.
Om man vill undvika rotlöss skall man ha ett fat per kruka eftersom dom små liven vandra i och ur kruka om ni har flera på samma bricka/fat.
Kicki
theseraphim
26-02-2010, 09:39
Problemet med att få billiga fat ligger i produktionsledet, odlingskrukor kan man köpa från företag som levererar till odlare o dylikt men då odlare aldrig behöver fat så tillverkar dessa heller inga fat. Faten får helt enkelt tillverkas av andra mindre företag som tex hammarplast men eftersom de inte kan räkna med att kränga 30000st till ex antal odlare varje år utan kanske säljer 30000 totalt sett i hela sverige så blir kostnaden helt enkelt högre vilket i sin tur gör att butikers utpris blir högt.
Hej
IKEA säljar biliga trädgård varor .
H:Bassam
Eva i Höga
27-02-2010, 18:32
Jag brukar använda brickor som jag köper på loppis eller billiga plastbrickor där jag kan sätta många krukor. Förmodar att det är till förkultivering du ska ha alla dina krukfat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.