Rossi
Jag blir lätt smått fanatisk när jag blir intresserad av något och går upp i det nyfunna intresset med hull och hår.

När jag började odla kaktusar var det bara det som gällde och jag hade hundratals stycken.

När jag blir intresserad av Clivior så köper jag på mig många, vill skaffa ovanliga sorter, beställer fröer från Sydafrika.

När jag blir intresserad av Hoyor så vill jag ha alla möjliga sorter och beställer hur många som helst.

Hur gör ni för att hejda "fanatismen"? Eller det gör ni inte? Om ni inte gör det - hur får ni plats???!!! Vi bor i stort hus men jag tycker inte att fönstren räcker till.

Ni som är "fanatiska" - delar er ev. respektive ert engagemang, försöker de hejda er eller hur ställer de sig? Min man är underbart överseende med mig och mitt intensiva intresse för nyupptäckta saker - vad det än är ....
mulle
Här brukar vi inte prata om fanatism utan om träsk....
biggrin.gif
Mulle
Sulawesii
Här finns inget bot mot sånt. Bara påspädning biggrin.gif .
pejori
måste tyvärr meddela att denna "sjukdom" är obotlig. rolleyes.gif rolleyes.gif
det finns däremot lindring för denna åkomma, det heter fantasi laugh.gif laugh.gif
häng upp stänger i taket och utnyttja gamla garderober smile.gif smile.gif
(finns i mitt album."husesyn")
en annan lindring är också att sätta upp flera fönsterbrädor på höjden smile.gif smile.gif

från en MÅSTE HA ALLA!!!!! till biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Rossi
Oh, vad skönt att höra att man inte är ensam!!!!
Evin
Jag stillar min fanatism med att sitta och titta på bilder på internet.

Jag tittar och tittar och tittar och tittar och titttar tills sist har jag blivit mättad.

Eller är det för att jag letar efter det riktigt ovanliga i blomsteraffärena och har de inte det...ja då får det va...

Dessutom var min lägenhet värdelös på att ha växter i så det kan bero på det. Nu när jag bor i hus med STORA golvfönster blir det andra bullar av...

Fråga mig om 5 år och se om jag besvarar frågan likadant...
GoSatta
nejjnågot bot finns det ju inte men växterna brukar tunnas ut. Man får ju se vilka exemplar man gillar, som blir fina resten brukar jag dumpa av på jobbet så får baa favoriterna bo kvar hemma =)
Micke
Drabbas du av fanatism finns bara en sak att göra: fröjda dig! tongue.gif

Micke
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon