Jag tycker att det är rätt kul att plocka in snittblommor från trädgården och binda egna buketter, göra blomsterarrangemang etc.
Jag såg i gårdagens tidning att en blomsterbutik i närheten skulle ordna inspirations- och kreativitetskurser.
En av kurserna heter Buketter. Kurstillfället är på 2 1/2 timmar och kostnaden är 395 kronor inkl. material och fika.
Är det någon som har varit på liknande kurs och kan berätta vad ni tyckte? Är det prisvärt?
Hur mycket hinner man egentligen på 2 1/2 timmar? När fika ingår brukar ju en halvtimme försvinna så i praktiken blir det ju att betala 400 kronor för två timmar.
farbror B
24-03-2005, 11:10
Lät kul, men håller med dej om att priset var lite saftigt
anna_rispan
24-03-2005, 13:48
en bukett kanske. samma teknik för alla väl. sen är det väl val av blommor o färger som nämns kan jag tänka mig.
Åsa, mälardalen zon 2
24-03-2005, 22:32
Jag tycker det låter som ett helt normalt pris, de flesta snittblommor kostar runt 10kr styck att köpa in från en grossist(ifall det inte är exklusiva blommor) och det går åt fler än 10 snittblommor ifall man ska göra något vettigt, och kursledaren ska väl få något också i betalning för arbetstiden + ofta tar man inte in så många deltagare det brukar inte funka så bra ifall man blir för många. 2 1/2 timme är nog ganska lagom att lära sig grunden till spiralen.
Tänk på att snittblommor ligger mellan 5- 60 kr /kvist.
Ett tips är att besöka blomsteraffären och kolla deras kunskap innan som kund.
Får du ett kunnigt bemötande kan du lära dig mycket.
Men om du brukar göra egna buketter och tycker du är bra på det (eller helt ok), och gör dem med olika nivåer, binder rätt och blandar snyggt, vet jag inte om det är kanske lite underkurs för dig.
Ofta känns det som att 2 1/2 inte är exakt tid utan ungefärlig tid och att du kanske får rabatt om du handlar under kvällen...
mari_tres
28-03-2005, 19:57
Sen så kan det ju även vara trevligt att möta likasinnade =) Kanske får du en ny vän under kvällen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.