Magdis
Idag är det plötsligt +10 grader och bara toktöar här i Piteå! Just nu ser de ut som att hela stora snömängden kommer att smälta bort idag...fast det hinner det nog knappast göra. Men otroligt slaskigt blir det nu förstås, redan tidigt imorse hade det hunnit bli en stor sjö i svackan på vägen utanför oss, en sån där som man _inte_ vill stå bredvid när det kommer en bil och kör igenom!
Jag tycker inte att våren brukar komma så plötsligt annars, men nu var det verkligen som om någon satte termostaten på defrost.
ninnisky
Och här försvann den lika fort som den visade sig i tisdags eftermiddag, då hade vi +10 och hur skönt som helst. Och nu då.................. dimmigt, lite regn och + 5 och inte ska det vara mycket bättre i helgen för Göteborgs räkning. Kanske lite varmare. Jag köpte i alla fall penseer idag!

Så njut ni... allt vad ni kan!! wub.gif wub.gif wub.gif
Eva i Skåne
Vi har också haft dimmigt och grått här ett par dagar, men temparaturen är nog ändå 8-10 grader och det känns vårlikt i luften. biggrin.gif
wolkenkrabber
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-03-2005, 12:44)
Idag är det plötsligt +10 grader och bara toktöar här i Piteå! Just nu ser de ut som att hela stora snömängden kommer att smälta bort idag...fast det hinner det nog knappast göra. Men otroligt slaskigt blir det nu förstås, redan tidigt imorse hade det hunnit bli en stor sjö i svackan på vägen utanför oss, en sån där som man _inte_ vill stå bredvid när det kommer en bil och kör igenom!
Jag tycker inte att våren brukar komma så plötsligt annars, men nu var det verkligen som om någon satte termostaten på defrost.

var glad medans det varar sad.gif snart lär väl midintern komma tillbaka, sad.gif trött på att få vår i juni o höst i juli sad.gif
Eva i Skåne
Nåja, midvintern lär vi väl få vänta på i sådär 9 månader.
Var nu lite positiv biggrin.gif
renate
Nu är våren på väg, snön "gråter" snart är det barmark i min trädgård.
Jippiiiiiiiiiiii!
Solen skingra dimman,hoppas jag. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon